Du kommer aldrig när jag ropar och du tar aldrig emot mig när jag faller.

Titta vad fint Pernilla 6 år, har bakat idag! Eller 26 år, just idag är det tydligen lite oklart. Men det bakades åtminstone minimuffins med vaniljsmak, doppade i vit choklad som jag färgat rosa med karamellfärg och så slängde jag på lite godis. Varför jag gjorde detta då jag i själva verket i flera dagar varit sugen på en riktigt mastig chokladkaka med 5 kilo glasyr på är dock oklart. Men de är ju gulliga att titta på, mastiga chokladkakor är inte så himla gulliga att titta på. Den glittriga cupcaken bredvid skålen fick jag av min brorsdotter Elsa i julklapp. Ja, hon har ärvt sin fasters goda smak. Det märker väl jag det.

Idag satt det en tjej på bussen och åt en apelsin som man äter ett äpple. Hon satt med apelsinen i handen och tog ett bett på den emellanåt, skal och allt. Dessutom såg hon helt tillfreds ut med det, jag ville nästan knacka henne på axeln och berätta för henne att det inte är så man äter en apelsin. Fast sen å andra sidan, vem är det som har bestämt att man inte äter apelsin på det viset? Om hon gillar apelsinskal så är det ju ett utmärkt vis att äta apelsin på. Och jag skulle hemskt gärna vilja se henne äta melon, det ska jag inte sticka under stol med!

Annars så har vi ätit pestopaj med fetaostsallad till middag och nu ska jag dricka te.

Thee Spivs - We See Red

Kommentarer
Postat av: Kim

Men va? Vilket, eh, uppfriskande sätt att äta apelsin. Det är klart, men slipper ju när apelsinskalet fastnar under naglarna.

Jag hörde om en som åt rå lök som man äter äpple. Om det var med eller utan skal är oklart.



Fina muffins tycker jag. Rosa och allt. Kan ju bara bli bra! Sen blir ju allt lite roligare om man gör mini-varianter, tycker jag.

2012-01-11 @ 19:18:53
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Kanon, dej kan man alltid lita på så man får sitt dagliga fniss (Anki) eller gapflabb (håkan)! Undrar just över kokosnöt, hur funkar det tro...



Fina kakor, både den gröna och de rosa.

2012-01-11 @ 20:17:15
URL: http://martenssonskok.blogspot.com/
Postat av: Mårtenssons kök

Fast nu påpekar Håkan att kokosnöt inte är någon frukt... petitesser! /Anki

2012-01-11 @ 20:18:18
URL: http://martenssonskok.blogspot.com/
Postat av: Malin

Blä, åt hon skalet oxå?? Såg du utmaningne i Mastechef igår, när dom skulle baka cupe cakes? Sorry, men du skulle nog ha åkt ut direkt ;-). En tjej glömde ju tom bakpulvret och just hon sa innan att DET HÄR är verkligen en utmaning i min smak, som jag klarar, jo tjena!



Men huvudsaken är ju att dom är goda, ja hemma alltså, i Mastechef så måste dom nog vara snygga oxå ;-)



Kram

2012-01-12 @ 09:36:27
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Emmy

Va?! Äter inte du apelsin med skalet på? Fast det är viktigt att de är kravmärkta ;-)

Jag är också så där superduper duktig på att göra cupcakes. Ungefär som den stackars tjejen i mästerkockarna. Men huvudsaken är att det är gott. Fast det är tveksamt om hennes var det...

2012-01-12 @ 23:12:30
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: carolina - med Lo:s syskon i magen.

Verkligen söta att titta på! Ska försöka mig på chokladfondant ikväll, har också choklad-crajv. Muffins med glasyr har jag typ slutat med dock, får aldrig till sådär fin och fluffig frosting på grrrr ;-)

2012-01-13 @ 08:29:36
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: hogie

Schmesus. Fatta vad gifter det är i apelsinskalet. Jag sparade en ekologisk apelsin och en giftig apelsin en gång. Den giftiga höll sig lika fin och fräsch i ÖVER ETT HALVÅR. Och då tvingade jag en kompis att äta den. Inga fel sa hon. Då är det fel.

2012-01-13 @ 11:06:28
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0