Villekulla Special.

Jag kan rekommendera Café Villekulla om ni bor i Göteborg, eller är i Göteborg någon gång och är sjukt fikasugna.



Kakbuffén kostar 45 kronor och då får man köpa dricka till för 10 kronor. Annars kan man göra som vi gjorde och slå på stort genom att ta en Villekulla Special. Då får man mat + dricka + kakbuffé + latte (eller te eller choklad eller kaffe) för 115 kronor.



Så jag mumsade grillad ciabatta med pesto & mozzarella och sen blev det kakor till tusen. Och där satt vi och skrattade och skvallrade och hade det mysigt i värmen, hela cafét var jättemysigt faktiskt.



Jag glömde att ta kort för jag blev så till mig över alla kakor så bilderna är lånade från Café Villekullas hemsida.

Min Storebror ringde mig igår igen. Han var lite arg på mig.
Storebror: "Du får inte skriva om mig i din blogg!"
Jag: "Vad har jag skrivit nu då?"
Storebror: "Du skrev ut ett samtal vi hade..."
Jag: "Jaa?"
Storebror: "DET VAR FAKTISKT PRIVAT!"
Det privata samtalet kan ni ta del av här. Jag känner att jag är en hemsk människa faktiskt. Oerhört hemsk.

Nu sitter jag ensam hemma i mörkret och tittar på Criminal Minds. Skitsmart när man är livrädd för allting som jag är. Jag hoppar högt av min egen sms-signal på mobilen ju. Hittills har jag sprungit och känt så att dörren verkligen är låst 3 gånger. Jag funderar på att titta i skrubben också så att ingen står där. Men jag törs liksom inte så jag springer förbi den dörren istället. Alla sätt är bra utom de dåliga.

Buraka Som Sistema Feat. Deize Tigrona - Aqui Para Voces

Kommentarer
Postat av: Jessica

Wow, vilket ställe, måste lägga det på minnet inför nästa Göteborgsbesök. Kakbuffe, mmm, drömmer mig bort och dregglar lite för mig själv. Perfekt när man har svårt att bestämma vad man ska välja.



Ha en toppenhelg!

2009-10-10 @ 11:12:05
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Sandra drömkaka

Åhh jag vill också kunna gå på kakbuffé!!! Jag skulle äta tills det kom ut ut öronen igen ;D

2009-10-15 @ 19:45:23
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0