Falukorvs-onsdag.

I onsdags var vi riktiga Svenssons och åt falukorv. Med potatismos. Titta bara:



Korv- & böngryta med potatismos

För 4 pers

ca 500 gr falukorv
1 gul paprika
1 gul lök
1 burk hela konserverade tomater
2 dl créme fraiche
curry
200 gr kidneybönor (en liten burk)
200 gr majs

Strimla falukorven och paprikan. Skala och klyfta löken. Fräs detta i en gryta tills löken blivit mjuk.
Krydda med curryn. Tillsätt tomaterna och créme fraiche. Låt koka upp.
Häll av bönorna och majsen och tillsätt detta. När bönorna är varma är grytan färdig att serveras.
Smaka eventuellt av med ännu mera curry. Servera med potatismos.

Det var mättande. Kanske för att vi åt det med potatismos, potatismos brukar vara mättande. Och så gott, så gott. I torsdags åt vi en riktig favorit; nämligen Mexikansk bönsoppa. Det var faktiskt Jimmy som ville ha det mest, trots att rätten är helt vegetarisk. Men det är ju så himla gott. Har ni inte testat den ännu så GÖR DET! Det går liksom inte att bli besviken. Lätt en topp 10-favoriträtt. Mums.

Idag vet jag inte riktigt vad jag är på för humör. Jag vaknade vid halv elva och hade då sovit ungefär 12 timmar så jag var pigg och utvilad. Sen gick jag ut och gick i en timme och när jag kom hem så fick jag ett anfall och började störtgråta. Helt utan anledning. Nu har Jimmy bestämt att man inte får vara ledsen i vårat hem om man inte vet varför man är ledsen. Det låter bra. Det konstiga är att nu är jag inte alls ledsen längre, nu är jag bara jag. Mest hungrig, så nu ska jag gå och leta på mig någonting att äta. Är ni riktigt snälla så kanske jag visar upp vad jag bakade för fint igår lite senare idag.

La Roux - In For The Kill

Kommentarer
Postat av: Katinka

Haha.. sådär gör jag också ibland. Störtgråter utan att veta varför. Lite jobbigt ju...

Men om det känns bättre nu så hoppas jag att du fått lite mat i dig istället...

2009-07-10 @ 16:48:02
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: OLESSIA

smarrigt

2009-07-10 @ 17:09:08
URL: http://olessiavontaylor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0