Meningen med livet.

Fasen vad bra det går det här med vardagsbloggandet. "Ska blogga lite varje dag". Hahahaha. Kul tjej. Jag bloggar faktiskt lite i mitt huvud varje dag om lite alla möjliga saker. Väntar fortfarande på att apple ska uppfinna någon grej som präntar ner ens tankar direkt, så att man kan blogga och laga mat samtidigt till exempel. Eller blogga och ta barnvagnspromenad. Det vore fint. Och kanske lite konstigt, typ: "I går var det fruktansvärt kallt ute och... Men vafan, ska du köra eller gubbjävel? ... Ofelia valde att ta trippla fingervantar istället för... And everytime that you made me feel small.. Tumvantar. La jag ner den där lappen som skulle lämnas in? Gud, vilken gullig hund." Ungefär så skulle det bli. Förutom att jag aldrig någonsin skulle tänka tanken: "gud, vilken gullig hund". 
 
Nej, men nu hörni. Det här åt och gjorde vi förra veckan:

I måndags har jag absolut ingen aning om vad vi gjorde men till middag åt vi min favoriträtt: Fiskpanetter, potatismos och kall dillsås. Finns faktiskt ingenting godare i hela världen. Ofelia äter det också! Bra grejer.
 
I tisdags hängde vi på biblioteket, för vi har tydligen bytt biblioteksdag så nu är jag helt förvirrad hela tiden. Sedan hade Ofelia bestämt Toast till middag. Oklart vad hon fick den idén ifrån? Men tydligen hade hon saknat smörgåsgrillen väldigt mycket. 
 
Natten till onsdag var Ofelia uppe x antal gånger på grund av täppt näsa och på morgonen gäspade hon mest hela tiden så jag lovade henne en hemma-eftermiddag efter skolan. Så vi tog det bara lugnt hela eftermiddagen, tittade på Trolls och ritade. Till middag åt vi Cashewfrikadeller med ugnsrostad potatis. Det var så himla gott så jag länkar receptet till er. Laga det, ät det, bjud någon vego-skeptiker på det!
 
I torsdags ägnade jag förmiddagen åt att baka till Jimmys fredagsfika, det gör jag varje torsdag. Kolla #Jimmysfredagsfika på instagram. Kan vara världens bästa hashtag. Denna veckan blev det kolacupcakes. På eftermiddagen blev det en cykeltur och sedan åt vi Lins- och tomatsoppa till middag. Till den hade vi mjukt bröd och vattenmelon. Det var alltså det Ofelias middag bestod av. Smörgås och vattenmelon. 
 
Fredagen såg ut som fredagar alltid gör. Efter att ha hämtat (en alltid gråtande pga de ska alltid göra asroliga saker på fritids som hon inte får vara med på) Ofelia så gick vi till vårat stammisfik och käkade mellanmål och gick och köpte födelsedagspresent till en av Ofelias kompisar för att sedan gå hem och baka Pizza. Mozzarellan jag hade köpt tidigare på dagen hade gått ut två veckor tidigare och champinjonerna hade möglat så det blev väl inte riktigt den toppingen jag hade velat på pizzan men men... Det blev fredag ändå!
 
I lördags var Ofelias på kalas på O'learys. Ja, det börjar bara tidigare och tidigare. Hon grundade hemma med att sitta och halsa ur en Kahlúa-flaska. Jag kände mig febrig och förkyld så jag satt mest och tittade på sprint, slog in julklappar och sedan tog jag en promenad med Flora och på kvällen gjorde jag en Pasta med Karl-Johansvamp och Västerbottenost. Och när barnen hade somnat käkade vi chips och tittade på andra säsongen av Top Of The Lake. Den är bra. Se den! Börja med första säsongen såklart.
 
 
Söndagen var ungefär som lördagen, jag kände mig fortfarande febrig och förkyld. Jimmy och Ofelia bryggde öl. Jag hejade på Calle som åkte skidor jättefort, hurra! Jag tog ut barnen på en kort söndagspromenad och till middag åt vi Kycklingrullader i tomatsås och Risoni och efter det blev det Tiramisu.  
 
Det var den veckan med. Vi avslutar med en liten bonusbild på det lilla smörpaketet som blir 3 månader imorgon. Tänkte skriva nåt klyschigt om att tiden går så fort men det tycker jag faktiskt inte att den gör så jag låter bli. 
 
 
Tina Dickow - Adams House

Kommentarer
Postat av: Fez

Går jättebra med vardagsbloggandet ja 😆 puss ❤️

Svar: men vilka krav du har människa!
Pernilla

2018-12-04 @ 14:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0