Efter regnet kommer regn och ingenting ordnar sig sen.

WoopWoop! Hej bloggisar! Vad gör ni ikväll? Själv springer jag runt och försöker packa väskan inför en liten tjejweekend, ska bli så mysigt att få unna sig lite!!

Eh. Nej. Jag skojar bara. Jo, alltså jag borde packa väskan för jag ska resa bort i helgen. Men jag är fortfarande normal. Jag ska till Örebro, så jag tänkte att jag ska försöka snacka lite som man gör där. Ta seden dit man kommer så att säga, det är ju viktigt för oss svenskar att man gör det. Inte vi svenskar alltså, vi behöver såklart inte göra det, vi ska givetvis ha svenskt kaffe, svenska tidningar och alla menyer på svenska när vi är utomlands. Men resten av världen bör lära sig att ta seden dit de kommer! 
 
För er som inte ska till Örebro i helgen tänkte jag bjuda på ett filmtips. Det var ju typ... Kanske ett år sen sist? Jag ber om ursäkt för det, jag förstår att det har varit jobbigt för er. Ni har säkert fått lov att se en himla massa skräpfilmer under det här året på grund av mig. Men nu! Nu kommer det ett filmtips så ni har någonting att göra i helgen.
 
 
The Selfish Giant. Filmen handlar om Arbor och Swifty som är två tonårskillar från inte alls särskilt bra hemförhållanden. De har det inte bra hemma och det går inte så bra i skolan men de har ialla fall varandra. Tills de kommer i kontakt med en kriminell skrothandlare som lär dem att koppar är det bästa man kan stjäla, vilket tär på Arbor och Swiftys vänskap eftersom det inte är direkt ofarligt att göra det.
 
The Selfish Giant är en ganska så fri tolkning av Oscar Wildes novell med samma namn. Här är det inget myspys, fina miljöer och allmänt gullegull. Här är det brittisk misär och bara grått och hemskt rakt igenom. Men jag gillar det. Man sitter med en klump i magen mest hela tiden och det är så jävla sorgligt, men samtidigt fint. Jag ger den 5/5 prickiga prickar.
 
På tal om brittiska serier så kan jag passa på att tipsa om miniserien Black Mirror också, så himla konstig och bra. Det är två säsonger med tre helt fristående avsnitt i varje säsong så man behöver inte tänka att man inte orkar börja följa någon mer serie, för man behöver liksom inte följa den. Och så kan jag tipsa om Friday Night Dinner också. Där har ni knasiga karaktärer. Den ena värre än den andra.
 
Så, nu fick ni tre tips till priset av ett! Inte så illa. Annars mår jag bra, vi har tapetserat och målat färdigt allt i lägenheten. Nu behöver vi bara vinna sisådär 50.000 så har vi råd att köpa alla möbler och sånt vi vill ha också. Tills dess får matsalen agera balsal, eller som just nu: torkrum för tvätten. Inte heller så dumt. Nu ska jag mixa smoothie till frukosten imorgon och sen ska jag plocka fram bikinin för jag tänker sitta i en jacuzzi och dricka moscato d'asti ungefär hela helgen. Hej puss ses!
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Woop woop vad kul med lite weekend. Glöm inte att lägga upp massa myspysbilder.... (IRONI). Örebro låter ju ...kul!

Svar: Örebro var kul! Gött med spa-hotell och riktigt bra restauranger lyckades vi hitta, så jag rekommenderar det! Kommer det nån unge snart eller?
Pernilla

2015-11-26 @ 22:15:19
Postat av: Anonym

Kan inte ge tips på bra julfilmer, hehe? 🙆🏽

Svar: oj, jag är verkligen ingen julfilmsmänniska, men Edward Scissorhands som ju är en av världens bästa filmer är ju faktiskt lite grann julfilm :)
Pernilla

2015-11-27 @ 08:37:26
URL: http://Nouw.com/Pinkeyy
Postat av: Kim

Njut nu gumman det är du värd!

Inga kan göra ångestfilmer som britterna. Härligt ändå, när man vill spä på lite extra.
Blire nån #flamingofredag idag kanske?

2015-11-27 @ 12:45:03
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0