En flygande bebis flyger så högt den kan.*

Eftersom våren verkar dröja ett bra tag till, och min blogginspo har försvunnit tillsammans med den, så bjuder jag på ett litet filmtips istället. För om man ska se till det positiva så är det ju så att man nu har all rätt att sitta inne och se hur många filmer man kan bara så att man slipper förfrysa kinder och tår i nordanvinden därute. Så, nu får ni filmtips:
 
 
Mary & Max. Den handlar om Mary som är 8 år och bor i Melbourne, med en mamma som är mer intresserad av sin alkohol än sin dotter och en pappa som mest gömmer sig i sitt förråd med uppstoppade djur. Och så handlar den om Max som är 44 år, bor i New York och har aspergers. Mary råkar riva ur Max adress ur en telefonkatalog och bestämmer sig för att skriva brev till honom, så blir de brevvänner trots att Max har svårt att svara på Marys alla kluriga frågor och kanske tack vare att de båda verkligen älskar choklad.
 
Är det en knasig, rolig och lite sorglig film där det inte händer särskilt mycket men med fantastiska karaktärer? Jaaa. Det är som det brukar vara när Pernilla får välja film. Ni borde veta det vid det här laget. Men SÅ bra den är. Se den. Den är fin och den är mysig och den får 5/5 prickiga prickar.
 
 

*Jag har haft en sång som går så konstant på hjärnan sen vi var på babyrytmik igår, och det är det enda jag kan på hela låten också. En flyyyyygaaaande beeeeebiiiis. Lite irriterande.

Kommentarer
Postat av: sofie mumsfillibaba

Haha.....här kör vi ofta "en flygande beeeeebis!!" Klämmig bit!:)

Svar: verkligen! sätter sig på hjärnan direkt, borde ställa upp i melodifestivalen ;)
Pernilla

2013-03-21 @ 22:27:17
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Jolin

Jag älskar redan den där filmen!
Tack för tips.

Svar: varsågod!
Pernilla

2013-03-21 @ 22:44:58
Postat av: Amy's piece of cake

På tal om babyrytmiken... var glad att du inte har den där reklamlåten i huvudet... den är enerverande när man ska säga alla namnen och även förälderns namn! ;) Trevlig helg kära du!

Svar: haha, den har jag haft på hjärnan några gånger i livet från jobbet kan jag ju berätta och från den där reklamen också, då föredrar jag nog "en flygande bebis" :)
Pernilla

2013-03-22 @ 18:40:26
URL: http://amyspieceofcake.se/
Postat av: Emmy

Det där verkar definitivt som en film för mig och Berra!
Vänta du bara ska du se så många roliga låtar du kommer gå och tralla på vare sig du vill det eller inte. Ibland dessutom med helt fel text eller fel melodi. Det är som en slags musikalisk hjärntvätt att ha barn ;-)

Svar: jojo, det där känner jag ju igen från jobbet... jag brukade komma hem och ha nån låt eller ramsa på hjärnan som jag går och nynnar på och så efter några dagar har jimmy också lärt sig dem och fått dem på hjärnan han också. men det är ju rätt skönt att ha det försprånget redan på alla sångstunder på öppna förskolan ;)
Pernilla

2013-03-23 @ 03:53:30
URL: http://remsansbistro.se
Postat av: Lotta Ekberg

En flygande bebis flyger så högt den kan,
sen svävar den ner och landar i min famn.
Vi snurrar runt och dansar lite grann,
vi gosar lite och kramar varann
vi gosar lite och kramar varann..

Gillade hon den låten då ? ;)

Svar: haha, jag vet inte om ofelia gillade den så värst mycket, det var nog mest jag som fastnade för den ;)
Pernilla

2013-03-25 @ 11:35:45
URL: http://ekbergcharlotte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0