Kanske kommer den där stjärnan som sken förr en gång att skina igen.

Det är inte klokt vad det är kallt ute. Och det spelar ingen roll om forskarna kommit fram till att -10 är lika kallt var man än är, -10 i Göteborg är sju miljoner gånger kallare än -10 i Sågmyra. Tur att det finns SM i längdskidor att titta på, och tur att jag faktiskt egentligen inte behöver gå ut om dagarna om jag inte vill. För er som inte gillar att titta på längdskidor men ändå inte känner för att gå ut så bjuder jag på ett finfint filmtips!
 
 
Darjeeling Limited. Den handlar om 3 bröder som ska hitta tillbaka till varandra efter att inte ha pratat på fler år genom att tågluffa genom Indien och det går väl inte riktigt som de tänkt sig. Owen Wilsons karaktär är så fruktansvärt odräglig så man bara vill krypa in i teven och ge på honom en smäll. Annars är det sådär som det brukar vara när jag gillar en film, inga dånande specialeffekter, inte särskilt mycket handling, bara knasiga karaktärer, snygga miljöer och bra dialog. 5 prickiga prickar av 5. Se den och bli glada vetja.
 
 
(ja, här lyssnar vi fortfarande på julmusik. ska det vara kallt kan man ju lika gärna låtsas att det fortfarande är jul. så får man äta julgodis också.)

Kommentarer
Postat av: Amy's piece of cake

Visst är det kallt, vi hade nog -13 imorse så inte så kallt som tidigare men tillräckligt ändå, hu!

Den där filmen måste jag bara se... hur kan jag ha missat den liksom?

Svar: ja, du om någon måste ju faktiskt se den :)
Pernilla

2013-01-23 @ 22:31:22
URL: http://amyspieceofcake.se/
Postat av: Anonym

HA!!! Lika kallt vart man än är... b-s säger vi bara! Du har helt rätt i att det är skillnad, blåser det starka vindar (som det nästan alltid gör här nere) så är det mycket kallare än när det är vindstilla. Basta! Dom där vetenskapsmännen behöver nog komma ut och känna istället för att sitta på rumpan i ett varmt kontor:)
Filmtips är det verkligen rätt säsong för, skönt att slippa dåligt samvete när man njuter i tv-soffan!

Kramar

Svar: haha, eller hur?! lätt att sitta där inne på forskningscentret och hävda att det minsann är lika kallt vare sig man är i kalix eller malmö om det är -10! ut i verkligheten med dem bara. har aldrig frysit så mycket i hela mitt liv som när det var -8 grader när jag var i Bergen i Norge, huuuu!
Kramar till er
Pernilla

2013-01-24 @ 15:57:40
Postat av: sofie mumsfillibaba

Jättekallt! Så kallt att jag inte vill cykla! Tog bilen idag och imorrn tvingade min kollega att få hämta mig. Snällt!
Perfekt med ett filmtips till helgen!

Svar: snäll kollega! förstår verkligen att du inte vill cykla, jag vill aldrig cykla, och framför allt inte när det är dubbelsiffriga minusgrader!
Pernilla

2013-01-24 @ 21:37:14
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Kim

Den är så grym, Darjeeling. Och Tracys julskiva är den bästa (säger mini-grinchen).

Håller tummarna för att dina chips kommer fram snart...

Svar: Tracys eller She & Him's, kan inte riktigt bestämma mig där... du gillar ju julen egentligen, bara att erkänna!
nu är mina chips här, efter många långa mailkonversationer med estrella och noll hjälp från posten!
Pernilla

2013-01-24 @ 22:30:32
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0