Mitt huvud klarar inte av att ta in så mycket mer.

"Pernilla, du gillar ju bara filmer som ingen har hört talas om!" Brukar min Storebror säga till mig. Det är faktiskt inte riktigt sant. Jag kanske oftast gillar filmer som är lite konstiga eller som inte handlar om någonting, och jag kanske kräks lite grann av romantiska komedier med Kate Hudson och Owen Wilson eller actionfilmer med... Actionskådisar. Men annars så är det faktiskt filmer som människor har hört talas om.
 
Men nu tänkte jag tipsa om en film som faktiskt inte alls är särskilt knasig, och som är en sån där film som ALLA kan tycka om. Den hade biopremiär förra fredagen och ska ni bara se en enda film på bio i höst så är det denna ni ska se. Tro mig!
 

En Oväntad Vänskap
har de valt att kalla den på svenska. Intouchables heter den i original. Den handlar om Driss som nyss kommit ut ur fängelset och mest söker jobb för att få sitt socialbidrag, men helt oväntat så väljer miljonären Philippe som är förlamad från nacken och ner att anställa honom som sin assistent. Det finns en scen i den här filmen när de är på operan, och jag skrattar fortfarande bara jag tänker på den. Men den är inte bara rolig filmen, den är väldigt fin också. Och helt enkelt bara skitbra. Det är 5 rejäla prickar av 5 på denna. Så maka er iväg till biograferna nu, ni kommer inte att ångra er. Och tycker ni inte om den så är det tamejtusan er det är fel på!
 

Kommentarer
Postat av: Blåbär

Men den har ju funnits längre än en vecka att ladda ner? Hursomhelst - håller med om fem prickar!

Svar: ja, jag vet, den är ju gjord 2011, vi såg den i våras nångång så jag blev jätteförvånad när jag såg att den hade svensk biopremiär förra veckan... men det är ju roligt för dem som vill ha nåt bra att se på bio :P
Pernilla

2012-09-28 @ 22:10:31
Postat av: Malin

Såg den här i somras. ÄLSKAR DEN!

Svar: ja, den är så galet bra!
Pernilla

2012-09-28 @ 22:45:32
URL: http://getiton.blogg.se
Postat av: Emma ❀ My Inspiration

Den här har jag inte sett och nu när jag läser handligen verkar den sevärd (och av att döma din recension såklart) ;)

Svar: den är absolut helt klart sevärd! en sån där måste-ses film!
Pernilla

2012-09-28 @ 22:58:17
URL: http://myinspiration.blogg.se
Postat av: Anna

Den är HEEEEEEEEEELT underbar!!! Måste ses!!

2012-09-29 @ 21:41:33
Postat av: Kim

da da da da da, I'm loving it.

2012-09-30 @ 16:00:13
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: Katja

Förmodligen årets bästa film!

2012-10-03 @ 15:10:07
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0