Jag vill inte vara med i någonting som tar in en sån som mig.

För någon vecka sen satt jag i ett väntrum på vårdcentralen och bläddrade i en tidning, och i den tidningen fanns det en lista på "bra" filmer som handlar om att få barn och vänta barn. Tidningen var ganska ny, kanske från i somras, men mannen som hade sammanställt filmtipsen... Han är nog inte lika ny. På listan fanns knappt en enda film gjord efter 95, istället fanns det med gamla godingar som "3 män och en baby" och den där filmen med Magnus Härenstam med det fantasifulla namnet "Jag är med barn" som inte är gjord i år direkt...
 
"Var fan är Juno?!" Tänkte jag direkt, som alltid tjatar om den filmen. Men man kanske inte vill uppmana till tonårsgraviditeter i såna där tidningar, så då kommer jag till nästa filmtips som absolut hade behövt vara med på den där listan:
 
Away We Go handlar om ett par som snart ska ha barn och bestämmer sig för att ta en liten tur runt i USA för att hitta ett bra ställe för deras barn att växa upp på. Du behöver faktiskt inte vara gravid för att se den här filmen, du kan se den bara för att se Maggie Gyllenhaals karaktär som fruktansvärd überjobbig hippiemamma. Ett litet filmtips från mig alltså, en sån där film där det inte händer så mycket men med bra karaktärer och roliga scener så det går så bra ändå. Utan läskiga skurkar och superhjältar och mord och blod.
 
The Kinks - The Village Green Preservation Society

Kommentarer
Postat av: Anabanana

Mer mord och blod! ;P

Svar: du kan vara mord och blod!
Pernilla

2012-09-06 @ 18:29:20
Postat av: Amy's piece of cake

Tack för filmtipset!

Svar: varsågod, hoppas du gillar den :)
Pernilla

2012-09-06 @ 21:33:06
URL: http://amyspieceofcake.blogspot.se/
Postat av: Emma ❀ My Inspiration

Den här filmen har jag inte hört talas om, tack för tipset!! :)

Svar: nej, den har liksom fallit lite i glömska tyvärr, men den är absolut sevärd! :)
Pernilla

2012-09-06 @ 22:06:33
URL: http://myinspiration.blogg.se
Postat av: Emma

åh den vill jag se!

Svar: ja, se den!
Pernilla

2012-09-08 @ 08:23:44
URL: http://emmasays.se
Postat av: Nina

Låter verkligen som ett tips i Nina-anda. Ska kollas in helt klart!

Svar: det gör du rätt i! tror absolut du kommer att gilla den :)
Pernilla

2012-09-10 @ 11:54:00
URL: http://denvassastekniven.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0