Känslan av att inte ha någonstans att ta vägen.

Jag blev tillfrågad om jag vill testa Sias nya sorbet med smak av Äppelcider som de tagit fram i samarbete med Kiviks Musteri. Och det ville jag såklart, man tackar väl inte nej till sorbet? Nej, precis. Så igår passade vi på att testa den som efterrätt. Jimmy var lyrisk och åt upp ungefär hela förpackningen själv och tyckte att det var det godaste som han ätit på länge. Jag tyckte också att den var god, men inte sådär så att jag blev alldeles lyrisk av den. Men så är jag ju inte heller så jätteförtjust i saker som smakar äpple, förutom just äpple. Så det beror ju mer på mig än på sorbeten. Tycker du om äppelcider så kommer du absolut inte att bli besviken, och dessutom finns det lite fina drinktips på Sias hemsida som du kan använda sorbeten till om du känner för att lyxa till det lite. Jag ger den 3 av 5 prickiga prickar.
 
Nu ska jag gå och gulla lite med söndagssteken som jag har i ugnen. Just det, vuxenpoängen på det liksom. Söndagsstek. Ni vill inte veta hur många gånger jag sagt orden: "Söndagsstek, som en RIKTIG FAMILJ!" idag. Det är många gånger. Konstigt det där med att mat som helt och hållet lagar sig själv är det som får en att känna sig som mest vuxen...
 
Timo Räisänen - Reign Over It
 
(för det är en fin bit. lyssna!)

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Nähä, vad sägs om att ses på fredag? JA! Om Ofelia har fått dalahäst av dina föräldrar är det ju inte mer än rätt att jag och Soffan kommer med något skånskt...

Svar: ja! ses på fredag! är det en spettekaka ni ska ta med? eller johan glans? hoppas på det senare alternativet!
Pernilla

2012-11-18 @ 17:13:16
URL: http://www.matrepubliken.se
Postat av: Mårtenssons kök

Alltså den där sorbeten är minsann inte det enklaste att få tag på... vi hittade den efter många om och men, men sen när vi kom tillbaka för att köpa den så var den slut! Måste helt klart vara populär...

Kan det bero på att när man är vuxen så har man mindre tid att stå och grejja för mycket och istället då vill ha nåt som sköter sej själv?...

Svar: nej, det tog oss väldigt många veckor innan vi till sist fick tag i den också! men det verkar vara ett eftertraktat byte... undrar om de kan införa nåt slags kösystem på den?
aha, är det så det är tänkt med alla långkok och sånt... att de ska stå och tillagas medans man är duktig och skurar golven eller krattar löv kanske.. eller ligger i soffan och tittar på gamla repriser ;)
Pernilla

2012-11-18 @ 18:32:33
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Emmy

Låter som en sorbet för oss. Vi konsumerar nog 50% av hela Kivik musteris musttillverkning. När du börjar prata drinkar med denna sorbet så tänkte jag med en gång ihop med mousserat vin. Ja, tack.
Visst är det lustigt med stek. Lättlagat, men ger ändå fullpott i vuxenpoäng. Snudd på iaf. Du måste göra gelén till själv i så fal ;-)

Svar: då är det nog verkligen en sorbet för er! väldigt äpplig smak, tror inte du skulle bli besviken!
vi som inte ens hade gelé till, blir det minuspoäng på vuxenskalan då tro?
Pernilla

2012-11-18 @ 19:00:50
URL: http://remsansbistro.se
Postat av: sofie mumsfillibaba

Också fått erbjudande om att testa dem men hittar inte den någonstans. Ska göra ett nytt försök i veckan.
Söndagsstek?! Så långt har inte vi kommit i våran familj!!

Svar: den finns på ica maxi på mölndalsvägen, och på ica focus sägs det, men det har jag inte sett med egna ögon så jag kan inte gå i god för det...
men hallå, oliver är ju ett helt år äldre än ofelia, sätt igång med söndagsstekandet nu!
Pernilla

2012-11-18 @ 19:12:50
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Amy's piece of cake

Har också fått erbjudandet men jag tänkte med att hämta ut den närmare nyår... tänkte blanda den med något mousserande kanske... får se lite.

Jimmy verkar vara lite som min make... inget blir kvar när han har varit framme! ;)

Svar: tror det blir kanongott som nyårsdrink att blanda med mousserande så det gör du nog rätt i :)
Pernilla

2012-11-18 @ 20:17:03
URL: http://amyspieceofcake.se/
Postat av: Kim

Jag ska också testa den hade jag tänkt, men jag hittade ju för fasen inte den någonstans. Och när jag väl gjorde det så hade jag glömt kupongen hemma... Men jag blir sugen, det blir jag,

Svar: jag la ner kupongen i väskan eftersom den var så himla svårhittad (sorbeten alltså, inte kupongen) så att jag säkert skulle ha med kupongen när den väl dök upp, för det tog väldigt många veckor innan jag väl hittade den!
Pernilla

2012-11-19 @ 21:35:28
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0