Kasta åt mig en lögn så att jag slutar fråga så mycket.

Varning! Vill ni ha fredagspepp och munterhet så kan ni skynda er härifrån med en gång. Här finns inte mycket till fredagsstämning att hämta. Här finns en tragisk och bitter liten kvinna som plågar alla andra med sin närvaro. Ungefär. Jag är mest trött och ledsen, ledsen och trött som vanligt. Och har jobbångest och en klump i magen inför nästa vecka redan nu på fredageftermiddag. Kommer ni ihåg när man var liten och kanske råkade vara sjuk på ett klassråd och sen kom man tillbaka och då hade ens klasskompisar bestämt åt en att man skulle städa korridoren eller nåt sånt där? Lite så känns det. Mest är det jobbigt för att jag aldrig vet någonting. Var ska jag jobba? När ska jag jobba? Hur ska jag jobba? Varför ska jag jobba? Nejdå. Det sista vet jag faktiskt svaret på. Jag ska jobba eftersom mina föräldrar inte är moderater och jag är inte 90-talist, alltså får jag lov att försörja mig på egen hand. Det är förjävligt! Betala tillbaka på skatten ska jag göra också. Vad är det för trams?!

På Ica Maxi denna veckan säljer de lösgodis för 29:-/kg, om någon nu missat det. Det var det värsta jag varit med om. Okej, att barnen går och plockar på sig hur mycket som helst. Men när en vuxen man går med en ica-kasse i plast, och med nävarna tömmer ur godisburkarna direkt i påsen då är det ju bara patetiskt. Jag och några små gulliga tanter stod längst bak och försökte emellanåt tränga oss fram i någon glipa och få tag i några små godissmulor som fanns kvar. Så ett halvt kilo lyckades jag faktiskt skrapa ihop till sist. Och så är jag ensam hemma hela helgen för Jimmy har åkt till Leksand. Fy fabian, vad trist. Och ensamt. Och läskigt! För att inte tala om hur det kommer att vara för mig här hemma!

Men det är fint att små gulliga musöron börjat slå ut på träden så det börjar bli grönprickigt. Hyresvärdarna har fixat i ordning poolen så den är fylld med vatten och det är ju alltid ett finfint vårtecken. Och behöver jag peppa upp mig ännu mer så tittar jag på denna:



Ganska dålig kvalitet men väldigt rolig att titta på ändå. Bryter ihop av skratt åt "Michael Cera" varje gång. Och tycker att "Zooey Deschanel" är sjukt lik, den riktiga Zooey Deschanel som Mary-Kate Olsen är också så himla bra. Och hjälper inte detta så har jag ju massor av godis att trösta mig med.

Anaïs Mitchell - Young Man In America

Kommentarer
Postat av: Everlasting

Åh, jobbig dag? Eller jobbigt generellt? Det var ju tur att du fick lite godis i alla fall så att du har något att rycka upp dig med. Och snart går humöret tillbaka upp ska du se. Varma kramar tills dess!

2012-03-30 @ 18:55:10
URL: http://everlasting.nu
Postat av: Malin

Var också på Ica Maxi förut, herregud vilken hets vid godiset! O.O



Skickar kramar härifrån. Du får hitta på nåt roligt i helgen. T.ex. gå ut och skaka dina lurviga? :) KRAM

2012-03-30 @ 19:41:40
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: sofie mumsfillibaba

Det gjorde de nog inte på kvantum. Får nog ta en vända till Maxi hör jag!!:O)

Ryck upp dig nu och njut av helgen!! Lets dance kanske kan få dig att le lite?!:)

2012-03-30 @ 20:06:18
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Men herregud, undrar om han ägde en affär och skulle sälja godiset där? Äckelgubbe!

Och trots att du skriver att det inte bjuds munterhet så lyckas du ändå få oss att skratta, stackars Jimmy på resa alldeles ensam...



Men inte så glada blir vi att läsa om hur du känner för jobbet, usch det är inte alls bra att känna så! Känner så med dej, fina prinsessa.

Hoppas att allt snart ordnar upp sej för dej och att du ändå får en härlig helg (snart dessutom dags för långledigt, försök sikta på det!)



Kramar från oss

2012-03-30 @ 21:16:52
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: anna

haha skitkul! älskar original-Michael Cera :)

2012-03-31 @ 10:35:17
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Emmy

Varför blir en del människor som tokiga så fort en del priser sänks lite. Det är sällan de fina lyxigare varorna som reas ut. Men om du köper tillräckligt mycket billigt godis så har du snart tjänat in pengarna du ska betala tillbaka på skatten... eller?

Usch, vad jobbigt att känna så. Måste vara tufft att inte veta vart du ska jobba och med vilka. Hoppas du blivit peppad med positiv energi under helgen. Skickar en bamsekram.

2012-04-01 @ 09:33:38
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: michelle

jahapp, okej

besök gärna min blogg

2012-04-01 @ 10:56:26
URL: http://moofies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0