Förstår du vad jag menar?



Jag har fått den äran att få provsmaka Almondys nya moussetårtor, som kommit i tre smaker. Men än så länge har jag bara hunnit med chokladmousse-tårtan, så här kommer en liten recension. Vi kan ju börja med att den faktiskt ser ut precis som på bilden, det är ju alltid ett plus! Ja, om man bortser från att den är pyttepytteliten alltså, det framkommer inte riktigt på bilden.

Smaken då? Ja. Den smakar tyvärr inte så mycket alls tyckte jag. Men så är jag ju också av den åsikten att choklad ska vara riktigt mörk, och den här var mer ljus och ganska trist i smaken. Lite kraftigare chokladsmak hade absolut inte gjort någonting alls, det här smakade typ som vispad grädde med lite o'boy i. Den var absolut inte äcklig, men det var verkligen ingen wow-upplevelse heller.

Så med tanke på att en sån här tårta kostar ca 60 kronor att köpa, och att tårtorna är pyttesmå så skulle jag inte köpa en sån här själv. Däremot skulle jag ju inte tacka nej om någon bjöd mig på den. Betyget får helt enkelt bli 2½ prickiga prickar av 5 möjliga.

Ja. Det var väl det. Jag ber om ursäkt för tråkigt blogginlägg men just för tillfället känner jag mig som en tråkig tjej. Jag vet inte varför jag alltid ser fram emot helgen när jag vet att det alltid slutar med att jag sitter ensam hemma framför teven och gör ingenting. Jag har sån Sågmyra-längt just nu att jag bara vill stoppa huvudet i ugnen, och så vet jag att jag inte kan åka dit förrän om tidigast en månad. Det är så himla okul så att Blondinbellas blogg känns som ett humoristiskt mästerverk i jämförelse. Inget gott att äta på och ingen läsk har jag hemma heller. Blä och hejdå.

Oasis - Stand By Me

Kommentarer
Postat av: Kim

Fy fasen vad snopet med storleken... den spelar ju visst roll!!

Oboytårta i miniformat... nej tack. Men det klart, man tackar ju inte nej om det bjuds det har du rätt i.



Ibland får man hem-längt. Speciellt när man är ensam. Så ringer man mamma, och så blir det nästan bara värre ju. Hoppas det vänder snart. Kram på dig.



Och hälsa Jimmy att jag är glad att han skrattar åt min bak!

2012-06-29 @ 20:36:52
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: sofie mumsfillibaba

Tycker det är surt när man bli lurad av storleken! Har sett och frestats av dessa. Men 60 kronor var väl dyrt..

2012-06-29 @ 22:56:16
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Amy's piece of cake

Hos oss går de där tårtorna inte hem... det ska vara hembakat från grunden. Lät lite mycket med 60 kr för en liten tårta, men jag kanske är en snål smålänning ;)

2012-06-29 @ 23:29:00
URL: http://amyspieceofcake.blogspot.se/
Postat av: Emmy

Pernilla jag kommer aldrig tycka att du är tråkig. Du orkar inte blogga that's fine. Vänta bara tills bebisen har kommit och aptiten är bottenlös när du ammar. Då kommer du vilja laga mat igen. Tills dess tar vi gärna en lite dos av Pernilla emellanåt. Och lite av din råa humor.

2012-07-01 @ 00:07:00
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Blä och hej på dej! Aldrig att vi skulle kunna tro på att Bloninbella är roligare än dina inlägg, den dagen det är så är samma dag som vi kan gå på vatten!



Kommer osökt att tänka på Michaela Douglas i filmen Falling down när vi läser om tårtan, att den såg lika dan ut som på paketen i alla fall... - inte illa. men priset, jisses kosses, 60 spänn...



Ha nu en bra vecka och håll dej från ugnen,

kramar från oss!

2012-07-01 @ 20:27:31
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Jenny H

Hoppas du är i sågis v. 31 för då är jag där några dagar!!! <3

2012-07-01 @ 22:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0