Jag skulle vilja veta varför hon avskyr allt hon gör men samtidigt gör allt hon kan.

Nu var det längesedan jag bjöd på filmtips. Kanske för att det inte riktigt är meningen att man ska sitta inne och se på film såhär års, men det verkar ju inte vädergudarna vara riktigt med på. Så eftersom det verkar som att herr Ledins gamla dänga ska gå i uppfyllelse i år igen så kan jag väl lika gärna bjuda på ett filmtips då. Taram, taram, I give you: Lars And The Real Girl.







Lars And The Real Girl handlar om Lars, en väldigt tillbakadragen, snäll kille som bor i en stuga i sin storebrors trädgård. Han har ett ganska tråkigt jobb och lever ett ensamt liv och en dag bestämmer han sig för att skaffa en något annorlunda flickvän. Det här är ingen skruvad komedi utan mer en sån där fin, bra, lite konstig film som handlar om hur människor i ett litet samhälle ställer upp för varandra i de mest konstiga situationer. Jag har aldrig riktigt förstått grejen med Ryan Gosling, men i den här filmen är han verkligen kanon. 5/5 prickiga prickar är betyget på denna. Så kryp upp i soffan och se denna istället för att sucka över evighetsregnet utanför fönstret!

För ja, bor du i Göteborg med omnejd så kommer det att regna på dig resten av veckan. Mina föräldrar och mina brorsbarn sitter nämligen i bilen på väg ner hit i detta nu, och de har varit snälla nog att ta med sig vädret från Dalarna. Gulligt av dem. Verkligen omtänksamt, verkligen!

The Stone Roses - I Am The Ressurection

Kommentarer
Postat av: Anso

Såg den för x antal år sedan, den var härligt rolig! Kan tipsa dig om Superbad eller supersugen på svenska om du inte redan sett den men den kanske är lite för vulgär men skoj var den iaf!

2012-07-10 @ 18:53:00
Postat av: Emmy

Här är vi förskonade från regnet. Men vi är antingen bara det än så länge eller de enda i vårt land. Ta släkten och packa in dem och åk till Kalmar. På våra fester är alla välkomna. Vi kan skåla i alkoholfria drinkar hela kvällen!

När jag var gravid med Lowe så var vi på fest och jag satt bredvid min också gravida väninna när en kille mittemot oss säger: -Jaha, så himla kul då! Att sitta här med de nyktra.

Somliga straffar gud med detsamma... Killen körde senare buss (på toa) resten av kvällen.

2012-07-10 @ 22:55:30
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Kim

Åh Lars. Den filmen hade jag nästan glömt av...! Den är bra den.

Jag har tagit med mig regnkläder till jobbet alla dagar den här veckan, tack vare din prognos (tillsammans med yr.no).

2012-07-11 @ 21:23:48
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: Amy's piece of cake

Vädergudarna har varit med oss större delen av veckan men idag har det tyvärr regnat lite mer. Vad göra än att se på film, mysigt. Själva var vi ute och åt på restaurang med två små... en rätt så rolig upplevelse, tur att vi inte äter ute varje kväll... det hade inte funkat! ;)

2012-07-11 @ 21:31:34
URL: http://amyspieceofcake.blogspot.se/
Postat av: Tina N

Haha..jag gillar de andras miner!



2012-07-14 @ 10:00:36
URL: http://frkkaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0