Ljudet av förlåtelse.

Dagens middag: bulgur, stekt halloumi och sallad. Av någon anledning skar jag halloumin i jättetunna skivor, vilket gjorde att den största delen av den brände fast i stekpannan. Det var en aning jobbigt, men det som gick att rädda var riktigt gott förstås. Sådär som halloumi alltid är.

En annan sak som var en aning jobbig idag var när jag var på Systembolaget, och efter att ha ringt Jimmy för lite ölkonsultering tappade mobilen och den gled rakt in under en hylla. Vet ni hur trångt det är i glipan mellan hyllorna och golvet där? Alldeles precis lagom för en mobil att glida under men inte mer. Vet ni vad som står framför hyllorna på Systembolaget? Enorma mängder med backar och flak med öl. Farbrorn som fick den äran att flytta på alla dessa för att jag skulle kunna få fram min mobil var sådär lagom munter. Jag kände mig mest som världens största dumbom och tänker nu inte besöka Mölndals Systembolag på en väldigt lång tid. Kanske törs jag gå dit om sisådär 10 år när den där farbrorn har gått i pension...

En mindre jobbig sak var att jag fick en bukett tulpaner gratis på fruktaffären. De älskar mig där. Undrar om de kanske kan tänka sig att köpa ut till mig från Systembolaget?

Fools Gold - Poseidon

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofi MATSAFARI

Middagen ser grym ut! Attans med den där mobilen och förhoppningsvis är gubben på systemet senil och kommer inte minnas dig tills nästa gång du är där;-D Trevligt att få en bukett tulpaner bara så där! Älskar dom mig också tror du?

2012-02-02 @ 21:19:27
URL: http://matsafari.matmolnet.se
Postat av: Tess

mm, halloumi måste vara det bästa som skapats till denna jord! :-)

haha, tack, du kan säkert också flyga sådär om du bara vill. ;) Eller så ber du nån stark kille att lyfta (typ som jag gjorde på¨bilden, fast med en stark tjejkompis)

2012-02-02 @ 21:33:12
URL: http://theresiast.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, det tror jag nog dom gör om du ber dom, jag menar dom begår ju inte direkt något lagbrott, du har ju trots allt fyllt 21 ;-)!

Pinsamt med mobilen, det är ju sånt där som man inte tror ska hända, ever! Åtminstone inte en själv ,alla andra kan det gärna hända.



Du mår bättre idag eller? Skönt i så fall, här laddar jag för Finlandsfärja i morgon, kan nog vara ganska magiskt med all snö och kyla men vi lär inte gå ute på däck så mycket ;-)



Kram

2012-02-03 @ 09:03:20
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Kim

Ha ha ha fy fasen så jobbigt. Jag är en sån tönt att jag hade nog övervägt att gå därifrån utan min telefon. men så är min mobil ungefär 6 år gammal också. Kanske var detta din kropps sätt att säga: Bjud inte in Herr Ågren IGEN?!



Halloumi - hallelujah (halloumilujah?)

2012-02-03 @ 10:30:49
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

ÅH va jobbigt att tappa telefonen just där men skönt att du fick fram den efter mycket om och men :)

Haha ja mcdonalds kanske inte är de roligaste men det är ju så typiskt att man ska få cravings efter just deras pommes och hamburgare. Men visst är toppingarna väldigt goda på en burgare!

2012-02-03 @ 13:59:07
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: EEMU

Ha ha, du är ju för skön. Kan tänka mig att du stod där i en söt prickig klänning och väntade lugnt medan den stackars mannen slet. Tycker du ska gå tillbaka och göra samma trix igen.

Annars kanske fruktaffären rent av kan smuggla alkohol till dig i en låda gömt bland en massa frukt.

2012-02-04 @ 22:57:46
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Emmy

Fattar inte varför jag döps om...

2012-02-04 @ 23:00:07
URL: http://remsansbistro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0