Du är ett tecken.

Igår plågade jag mig själv med havregrynsgröt och idag plågade jag mig själv med en shoppingtur. Det finns få saker som jag avskyr så mycket som att shoppa och gå på stan. Och om jag avskyr det i vanliga fall så kan ni ju bara tänka er vilket humör jag är på när jag måste göra det i julrushen med en barnvagn. Oftast brukar jag ju tvinga Jimmy att gå och köpa det som jag behöver på sina lunchraster, han är ju sån där konstig typ som gillar att gå på stan. Men han gillar det inte så mycket att han kan prova kläder åt mig och köpa julklappar till sig själv tyvärr.
 
Så efter knappt två timmar gav jag upp och muttrade mig hemåt igen. Och nu funderar jag på att flytta ut i skogen till en liten stuga och bli självförsörjande. Alternativt bara sitta hemma i soffan och mysa framför mina tv-serier och filmer resten av mitt liv. Och till exempel se den här fina filmen igen & igen:
 
 
 
A Love Song For Bobby Long heter den och handlar om Pursy som flyttar tillbaka hem till New Orleans efter att hennes mamma dött och hon fått ärva hennes hus. Men i huset bor det redan två konstiga typer som påstår att de också ärvt huset tillsammans med Pursy, så de tre är tvungna att bo där tillsammans och lära känna varandra vilket väl kanske inte alltid är så himla roligt och lätt. Jag är ju lite svag för filmer som utspelar sig i den amerikanska södern och filmer med konstiga typer så jag ger den 5 av 5 prickiga prickar. Så den kan ni ju passa på att titta på om ni sitter insnöade någonstans tycker jag. Bra himla mycket roligare än att gå på stan!
 
 
(jag får nästan lov att sitta med en skämskudde när jag lyssnar på det här albumet för jävlar i min lilla låda vad hon har stulit texter från andra svenska artister. kanske någon som fastnade lite i det här så mycket bättre-tänket...)

Kommentarer
Postat av: sofie mumsfillibaba

jag var på stan tidigt i måndags. Typ när det öppnade. Då var det ok fram till lunch. Sen var kört!! Nä, nätet eller köpcenter är lite lugnare!

2012-12-11 @ 22:12:00
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: reb

men visst är det jocke berg som skrivit många av texterna på hennes album? kanske är därför det påminner om annat (eller så är han copycat).

Svar: aaah, men då förstår jag varför jag har så svårt för det, jag har ju himla svårt för jocke berg och jag försökte verkligen tycka att det där petra marklund-albumet var bra men det gick inte alls...
Pernilla

2012-12-12 @ 10:18:40
URL: http://osynligejackson.blogspot.com
Postat av: hogie

Fast mest är det ju så att andra har skrivit texter åt henne. Jocke Berg til exempel som reb skriver. Vilket verkligen hörs i Händerna mot himlen som i princip ÄR en Kent låt ju. Skandal.

Svar: nu har ju inte jag lyssnat så mycket på Kent men det var ju också mycket som påminde om Jakob Hellman, Florence Valentin och Håkan, fast det får man väl inte säga eftersom han också stjäl texter, men han anstränger sig iaf så pass att han översätter dem från engelska...
Pernilla

2012-12-12 @ 10:56:17
URL: http://hogieskill.blogg.se
Postat av: Charlotta

Gissa hur härligt det är för mig som är mitt i all den här julhetsen typ hela tiden? I. go. fucking. crazy. Nästan, i alla fall. Längtar tills det blir normalt på jobbet igen!

Svar: alltså, jag lider med dig! tur att du får åka till NY och vila upp dig sen!
Pernilla

2012-12-12 @ 17:25:46
URL: http://www.matrepubliken.se
Postat av: Kim

Första eller sista öppettimmarna brukar vara.. okej. Sen vill man dö. Fast havregrynsgröt gillar jag.

2012-12-12 @ 21:10:22
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0