Slit mig i stycken och koka mina ben.

Igår kväll när jag gick och la mig så trodde jag att jag aldrig skulle bli hungrig igen i hela mitt liv, hela magen var fullproppad med så mycket gott (och en bebis) så det var svårt att tänka sig att det någonsin skulle gå att få ner något där igen. Michael hade nämligen bjudit hem till matbloggsträff igår kväll, och vi åt och drack, och vi drack och åt och så gjorde vi såhär:

På matbloggsträffar när någon säger: "Ska vi äta då?" så går det inte till som på vanliga kalas att folk tar tag i varsin tallrik och börjar äta. Nej, när någon säger så på en matbloggsträff så tar alla fram sina kameror. Sen tar vi massor av kort i ungefär en halvtimme och SEN får man börja äta. Kanske. Om man har tur.

Vi var 13 stycken som samlades igår och alla hade tagit med sig någonting gott att äta, och jag insåg nu att jag bara tog kort på dessertdelen av buffén. Men det fanns också linssallad, rödbetspaj med chevré, fyllda champinjoner, rödbetspiroger, minipajer med halloumi och oliver, svamp- & potatisfrittata, grönkålspaj, hemgjort knäckebröd och på sötsaksavdelningen fanns det krusbärskaka, zucchinikaka, bountybollar, hjortron- & mascarponepaj, blondies och nu har jag säkert glömt någonting för det fanns så himla mycket gott att sätta i sig. Det fanns också hemgjord flädersaft, rabarber- & jordgubbssaft och bubble-tea med äppelsmak. Jag lovar att fylla på med länkar till alla godsaker så fort mina kära vänner lagt upp recepten på sina bloggar. (No pressure! Hoho.)

Men, satt jag bara där och tog för mig av de andras godsaker utan att ta med mig någonting själv? Nej. Det gjorde jag såklart inte, jag bjöd också på en sötsyrlig liten dessert. Men den återkommer jag med lite senare. Nu ska jag få i mig lite lunch och sen ska jag gå till MVC och mäta magen, jag tippar på att den är större än sist efter gårdagens kalasande!

The Stone Roses - I Am The Ressurection

Kommentarer
Postat av: Katarina

Så roligt med bloggträff!

2012-08-22 @ 13:06:23
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Wihoo! Fin kväll med fina kompisar.



Hörde att du också ska på den där äta-middag-en-fredag-träffen den 31 (om jag inte minns fel datum)? Jag ska också dit!

2012-08-22 @ 19:15:10
URL: http://www.matrepubliken.se
Postat av: Mårtenssons kök

Ett rum fullt av trevliga, härliga mattossingar - vad kan gå fel? Skulle väl vara om ljuset är dåligt då, så bilderna inte blir riktigt bra:)

2012-08-22 @ 19:38:01
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: sofie mumsfillibaba

Ja, herrejisses vad mätt jag var. Men lyckligt mätt. Och självklart var jag hungrig i dag igen. Trodde jag knappast.

2012-08-22 @ 21:22:14
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Det är nog tur att träffarna är med några veckor/någon månads mellanrum. Vill inte veta hur jag skulle se ut om vi hade träff säg en gång i veckan! Men gott och trevligt är det ju alltid :)

2012-08-23 @ 19:02:43
URL: http://halv8hosmig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0