Försöker att göra fel saker på rätt sätt.

Blåbärsmuffins och vaniljmilkshake

En liten efterrätt som jag bjöd på här hemma för några veckor sen. Samma gång som jag bjöd på den där Twister-fördrinken. Jag är ju inte så snål att jag bara bjuder på fördrink (eller jo, det kan jag ju vara om jag bjuder på fest, men inte när jag bjuder på middag), det fanns faktiskt drinktilltugg och sen blev det världens bästa vegburgare från Onekligens blogg som HÅLLER IHOP! Den ni, det är ren och skär magi faktiskt med vegburgare som håller ihop, så dem rekommenderar jag verkligen. Och så blåbärsmuffins och vaniljmilkshake till dessert. Det skulle egentligen varit lavendelmuffins, men som vanligt när jag är på lavendeljakt i den här stan så är den slut överallt. Vad är det med alla att vilja ha lavendel samtidigt som mig? Sluta med det! Nästa vecka tänkte jag baka någonting med rispuffar så nu behöver ni INTE gå runt hela Göteborg och köpa upp alla rispuffar. Okej? Baka nåt med eran jävla lavendel istället. Lavendel. Bah. Så himla... juli!

Drake - Look What You've Done

Kommentarer
Postat av: Emmy

Låter som du har riktigt sköna dagar hemma. Laga och baka en massa gott nu när du inte mår illa längre.

Vegoburgare som håller ihop låter toppen. Varför vill de alltid falla isär oavsett hur mycket man tillsätter för att de inte ska det.

2012-08-16 @ 22:20:15
URL: http://remsansbistro.se
Postat av: Katarina

Ser så gott ut! Jag har många recept på vegetariska biffar som håller fint ihop :)

2012-08-17 @ 05:10:10
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Lotta

(svar på kommentar)

Hahaha... ja a-kassan får nog provision för hur mkt papper de kan få in. Förvånar mig inte !



Vi kanske ska ta en "ambrosiakaka-dejt" med bebisarna framåt våren, haha... att bli mamma är ju ändå ett steg mot pensionen (skoja bara)...

2012-08-17 @ 12:25:48
URL: http://ekbergcharlotte.blogspot.com
Postat av: Sofie Mumsfillibaba

Haha....kanske har Ernst bakat något med lavendel för då ska väl alla göra det. Barfota!!!

2012-08-17 @ 21:43:50
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0