Vart brukar du gå när du känner dig ensam?

Är det en vanlig dag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det är Jimmys födelsedag, hurra hurra hurra! Jag försöker få Jimmy att förstå att det är min födelsedag också, eftersom vi är i ett förhållande och därför delar på allt. Men då måste jag ju dela med mig av min födelsedag också och det kanske inte är lika kul. Nu är det visserligen aldrig någon som bakar någonting gott eller fixar några fina middagar till mig på min födelsedag så för mig kanske det vore en fördel att dela min födelsedag med Jimmy...

Igår firade vi Jimmys födelsedag med hans familj, och då måste man såklart bjuda på någonting gott. Efter förra årets spektakel då jag stod och bakade, allergianpassade och fixade i tre dagar inför Jimmys kalas och de flesta sedan knappt smakade på det jag bakat så var jag inför årets kalas ganska motvillig till att baka någonting överhuvudtaget men sen insåg jag ju att Jimmy var en av dem som smakade och som gillar mina kakor, och det är ju faktiskt hans födelsedag. Så det blev en liten kompromiss och istället för tårta och massa olika sorters kakor bjöd jag på såna här gulliga små muffinsbakelser:

Kladdiga chokladmuffins med bär

ca 16 st

2 ägg
2½ dl socker
2 dl vetemjöl
5 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
½ tsk bakpulver
100 gr smält smör
1 lime, rivet skal från
2 dl bär av valfri sort (jag hade blåbär, hallon, röda vinbär och björnbär)

Garnering:
vispad grädde
färska hallon

Sätt ugnen på 225 grader.
Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda mjöl, kakao, vaniljsocker och bakpulver.
Rör ner detta och limeskal i smeten.
Rör ner det smälta smöret.
Vänd försiktigt ner bären och blanda lite.
Häll smeten i muffinsformar.
Grädda i ca 10 minuter.
Vispa grädde och klicka ut över muffinsen.
Dekorera med färska hallon.

Idag är jag mest trött och trött. Det har jag visserligen varit hela helgen. Jag är fortfarande sådär tråkigt förkyld och bara hostar så det är svårt att sova ordentligt. Så idag ska jag mest göra ingenting annat än att ta det lugnt. Jimmy är på shoppingtur med sin familj och jag som har ett sjukligt behov av att vara ensam emellanåt för att kunna vara en trevlig människa passar på att ladda batterierna. Dricka te (fick massa nya goda tesorter av svärmor, tack tack!), titta på mina serier och lyssna på min musik. Så det ska jag göra nu.

The Ordinary Boys - I Luv U

(för att jimmy fyller år idag och jag har bestämt att det här är våran låt. hurrahurrahurra!)

Kommentarer
Postat av: Emmy

Hipp hipp hurra för Jimmy idag! Att vara ihop med dig, som är snäll och bakar godsaker åt honom, måste ändå vara den bästa presenten. Eller hur?!

2011-09-25 @ 15:49:53
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: sofie mumsfillibaba

Grattis till Jimmy! Tycker att du tog ett bra beslut. Muffinsbakelserna ser supersmarriga ut!!

2011-09-25 @ 17:32:36
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Klart du ska göra! Du måste ju hålla dej frisk så du kan baka mer godsaker åt bästa Jimmie, eller hur?

Och så klart ett grattis på hans stora dag, hurra, hurra!

2011-09-25 @ 19:22:06
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Tina N

Det räcker ju att Jimmy gillar dina kakor tycker jag! :) Klart att du ska fira din också...när han firar, men din Dag är bara din! Man brukar ju säga att allt Ditt är Mitt och allt Mitt är Mitt. Rättvist inte sant! ;)

2011-09-25 @ 19:34:33
URL: http://frkkaka.blogspot.com
Postat av: Malin

Grattis till Jimmy! Och du, han köper nog något fint till sin goa sambo som sitter hemma och hostar, tror du inte det ;-)??



Söta bakelser, dom ska jag test, istället för tårta liksom. Hoppas hans släktingar smakade lite mer i år!



Kram och krya på dig!

2011-09-26 @ 12:27:06
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Kim

Jag säger det igen, han har det för bra den där Jimmy. Såg ut som finfina tårtsubstitut tycker jag (gillar ju inte ens tårta speciellt mycket faktiskt)...

2011-09-26 @ 18:24:13
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com
Postat av: Everlasting

Ujanemej, de där måste jag verkligen prova. Vad gör du med mig och mitt sötsug människa?

2011-10-04 @ 19:53:49
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0