Finns inga vinnare i lekar för två.

Nej men se go' vänner, om vi skulle ta och matblogga lite! Det vore väl något? Ja. Precis så känner jag också. En får ju passa på när man har lagat middag och allt. En god middag dessutom. Den ser kanske inte så mycket ut för världen, men den är god. Det lovar jag.

Quorn under basilikatäcke med zucchinipasta

För 2 portioner

1 kruka basilika
½ dl rapsolja
1 vitlöksklyfta
½ msk citronsaft
300 gr quornbitar
1 tomat
färsk riven parmesan
ca 100 gr färskost med örter

1 zucchini

Sätt ugnen på 200 grader.
Kör basilika, olja, vitlök och citronsaft en sväng i mixern.
Häll ut quornbitarna i en ugnsform.
Skiva tomaten i tunna skivor och lägg ovanpå.
Bred över basilikaoljan.
Klicka ut färskosten över quornbitarna.
Riv över parmesan efter tycke och smak.
Släng in i ugnen i ca 15 minuter.
Hyvla zucchinin med en potatisskalare och koka i ca 2 minuter i saltat vatten.

Det här var första gången jag kokade zucchinipasta, annars brukar jag alltid steka den med lite chili och vitlök. Det är kanongott men inte särskilt neutralt, så till den här rätten hade det nog inte passat sig. Kokad däremot funkade finfint, och så går det så himla fort också. Toppen! Egentligen ska det vara lax där under basilikatäcket, men vid det här laget vet ni väl hur det är i det här hushållet...

I morse på spårvagnen bjöd en kille från SevenEleven på kanelbullar, det var fint. Och lite tråkigt för det var bara jag som smakade, alla andra var jättetråkiga och bara stirrade ut genom fönstren. Jag gillar inte ens kanelbullar, men jag tyckte det var så fint att han gick där och bjöd på bullar så jag tog en ändå. I kväll på bussen hem satte sig en man bredvid mig och åt en påse grillchips. Det tyckte jag inte var fint alls. Jag avskyr grillchips, och jag kan inte riktigt förstå varför man måste sitta och äta en påse chips bredvid någon på bussen överhuvudtaget. Och torka av flottet på byxorna sen. Huuuu. Och nu tror ni att det var en småtjock WOW-spelande kille med otvättat hår som satt där bredvid mig, men NEJ. Det var värsta kostymnissen med portfölj och grejer. Och med grejer menar jag såklart grillchips. Stackars den som fick lov att sitta bredvid honom på det viktiga mötet.

Säkert! - You'll Be On Your Own

(för att på svenska är det en av mina topp 10 bästa låtar tror jag. men den är fin på engelska också.)

Kommentarer
Postat av: Malin

Tycker qourn är så himla dyrt, liksom typ all vegetarisk mat. Och zucchinipasta, jag är skeptisk... men kanske just därför så borde jag testa, eller hur?? ;-)



Varför smakade ingen annan hans bullar? Gud så typiskt tråkigt svenskt.... Det är nog bara vi som skulle ignorera en sån kille... Tur att du var där och tog en!



Grillchips är blä! Äckligt att sitta så där på bussen och moffsa i sig, nästan lika illa som att röka bredvid nån!



Kram

2011-09-29 @ 09:31:10
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

meeeen så jäkla gott det lät! Åhh, jag som är vego uppskattar verkligen detta recept. på favoriter genast!

2011-09-29 @ 10:13:08
URL: http://emmasays.se
Postat av: Emmy

Har folk inget hyfs längre? Sitta och kraska i sig chips offentligt så där, hua ;-)

Förvånande att ingen mer tog en bulle. Säker på att bullkillen inte gjort något otrevligt snuskigt innan...

Tycker maten både ser mycket god utoch låter väldigt god. Och mycket smidigt.

2011-09-29 @ 14:54:51
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Låter gott :-)

2011-09-29 @ 21:46:04
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0