Ännu en frukost med dig.

Idag är det söndag och på söndagar äter vi mat! Resten av veckan lever vi ju på kakor, chips och glass men på söndagar.... Då är det minsann lyxigt värre med riktig hemlagad mat. Åtminstone så kan man tro det om man läst den här bloggen på sistone, det har bara varit kakrecept, chipstips och serienörderi. Plus middag en gång i veckan då. Jag lagar faktiskt mat alla andra dagar i veckan också, men det har mest blivit gamla godingar på sistone. Idag blev det riktigt mustig höstmat, inte alls fel då taket är på väg att blåsa av och regnet piskar på fönsterrutorna.

Höstig viltragu med potatismos

för 2 portioner

1 pkt viltmästareskav
2 dl créme fraiche
1 tsk kinesisk soja
1 msk kalvfond
4 msk svarta vinbärsgelé
timjan

Bryn köttet i en djup stekpanna.
Rör i crème fraiche, soja, kalvfond och gelé.
Låt koka ca 5 min.

Smaka av med timjan.
Servera med potatismos, grönsaker och kanske lite mer gelé vid sidan om.

Hur lätt som helst alltså. Mätt blev man också. Potatismos är fina grejer. Viltragu också förstås. Jag tror jag måste ta mig i kragen och göra lite långkok snart. Nu är det ju faktiskt höst på riktigt, jag har till och med haft höstjacka på mig i helgen för första gången i höst. Och där satte jag nog nytt rekord i hur många gånger man kan nämna ordet höst i en enda mening också.

Annars har jag haft en halvproduktiv dag. Jag låg i sängen till efter klockan ett, fastän jag inte ens var ute igår, men sen tog jag mig faktiskt ut och sprang några kilometer och så fixade jag fika till planeringsmötet på jobbet imorgon kväll. Så avslutade jag kvällen med en Zoo-klubba och en film i soffan. Flipped hette filmen och den var så himla bra! Tyckte jag, som älskar filmer som utspelar sig på 50 - 60-talet och inte har så mycket handling. Se den! Jag vill se den igen, typ nu. Men det ska jag inte för nu ska jag borsta tänderna och sen ska jag sova.

The Horrible Crowes - Last Rites

Kommentarer
Postat av: Malin

Å, viltskav har jag inte ätit sen jag var tonåring och fick det hemma hos mig bästa kompis, då tyckte jag att det var jättegott! Kanske skulle våga på mig det igen... Mos är bäst, tyvärr tycker inte Magnus det men han "står ut" ibland för mig skull ;-) Men jag menar, hur kan man INTE tycka om mos??? ;-)



Minus idag oxå, sorry men det är sant, hoppas snön dröjer läääänge!



Kram

2011-10-10 @ 07:28:52
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: sofie mumsfillibaba

Man börjar ju undra om du verkligen lever på chips o kakor!? Äääälskar skav i alla dess former. Och potatismos....

2011-10-10 @ 12:43:40
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Sannas Goda

ÅÅÅÅ så gott de ser ut!!

Postat av: Mårtenssons kök

Skav, det är grejer det! Ja, inte skoskav förstås!

Och grytor, det är också grejer det. Och zooklubbor, men dom får vänta till lördag:)

2011-10-10 @ 21:25:54
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Kim

Vilt är jäkla gott det! Äter det alldeles för sällan bara.



Glappet, först gick den varm på högstadiet. Sen gjorde den come back hos mig en period på gymnasiet. Jag undrar om det inte är dags igen snart...

2011-10-10 @ 22:52:33
URL: http://tantrussinsbak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0