Men jag kommer aldrig att göra dig besviken.

Dagens middag: Tortellini med ricotta och basilika serverad med ärtkräm och parmesanchips. Riktigt goda grejer. Ärtkrämen gör du lätt genom att mixa ärtor med några droppar olivolja och två teskedar gräddfil. Sen kryddar du med goda kryddor som du gillar och så äter både du och din sambo glatt upp ärtorna fastän att ingen av er är särskilt förtjust i det egentligen. Det är alltså inte bara kidsen på jobbet som man ska försöka lura i grönsaker, jag måste dessutom försöka lura mig själv också. Inte det lättaste.

 

Annars så har jag varit ledig idag och inte gjort mycket alls, skrotat runt i pyjamasen halva dagen och sett på Princess Mononoke. Ja, det är den som James Cameron snott handlingen till Avatar ifrån. Se Princess Mononoke istället om ni inte sett Avatar ännu. Annars kan ni ju alltid se Princess Mononoke ändå. Nu är jag inte ledig igen förrän på måndag, så det var ju en himla tur att jag var ledig idag. Dessutom funkar blogg.se i firefox igen, det kanske märks på mitt lite snällare humör.

 

Alexi Murdoch - Through The Dark


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, Princess Mononoke har jag på datorn! Älskar Hayao Miyazakis filmer :D

2011-05-25 @ 21:59:03
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Ann

Prinsessan Mononoke är Mauritz absoluta favoritfilm. Men jag blev så rädd när jag såg Spirited Away så jag vägrar se den.

2011-05-26 @ 06:16:15
Postat av: Malin

Haha, du är underbar! Fast ärtkrämen låter faktiskt god OCH ser snygg ut på tallriken, INTE dumt tips, tack! Däremot tortellini, jag vet inte vad det är men det faller mig INTE i smaken, i varje fall inte den köpta varianten!

Idag strålar solen från klarblå himmel och det verkar som om blåsten är över, JIPPI säger jag!

Kram

2011-05-26 @ 07:25:03
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Emmy

Bra när man kan lura sig, ha ha. Låter dessutom väldigt gott, så mig hade du nog inte behövt lura. Lowe hade en period när han var tokig i grönt, då hade vi all möjlig grön mat och en del färgade vi med hushållsfärg. Kanske inte det läckraste att servera en hel grön middag...

2011-05-26 @ 08:44:57
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: sofie mumsfillibaba

Haha....försöker lura johan ibland. Han säger att han inte gillar vissa grönsaker men jag serverar ändå. Då äter han. Konstig prick!;)

2011-05-26 @ 17:52:10
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Så gott, fast ärtor är inte min favorit, sonen äter mer grönsaker än jag :) nu har vi varit tvungna att ha broccoli, blomkål, morötter och sånt till middag, nu när han lärt sig äta det på dagis :)

2011-05-26 @ 21:29:10
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Jösses vad gott det ser ut! Ärtkräm låter väldigt spännande, och så parmesanchips också, åhå =D Jag är väldigt svag för Miyazakis filmer, men just Princess Mononoke har jag inte sett =( Får bli snart! Söt blogg du har ^^

2011-05-27 @ 00:21:08
URL: http://daedalsmat.sajto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0