Vissa färger matchar inte.

Nu är det äntligen dags att berätta vad det var för äventyr vi var ute på
i torsdags på Marstrand.
Vi började med att titta lite på segelbåtar.
Eller ja, jag och Michael tittade mest på Peter Johansson
(han som hade (har?) huvudrollen i London-musikalen We Will Rock You).
Men de andra tittade på båtarna innan det var dags att bestiga röda mattan.
Det var nämligen Santa Maria som hade lanserings fest för sitt nya texmex-tapas sortiment och det var därför vi var där.






Vi fick välkomstdrinkar och så fick vi mingla runt och kika lite
innan det var dags för Marcus Samuelsson att presentera det nya sortimentet som han varit med och utvecklat.



Här sitter Calle, Charlotta, Jennie och Adam i festens bästa soffa som vi givetvis skyndade oss att lägga beslag på.




Det fanns en gratis bar med fantastiskt goda caipirinhas.
Och fantastiskt goda alkoholfria drinkar också för oss som inte kunde dricka hur mycket gratis-sprit som helst eftersom vi skulle köra alternativt jobba nästa dag.






Sen åt vi massor, massor av tapas.
Godast var de halva röda chilisarna fyllda med chevrékräm och toppade med valnötter.
Till dessert fick vi en liten muffins med avokadoskum på som inte heller var dum alls faktiskt.
Det nya tapas-sortimentet kommer att finnas i butiker från och med augusti
och vi fick också med oss ett recepthäfte hem som faktiskt var riktigt bra,
så det kommer jag nog att använda mig av både en och två gånger.





Den finfina mingelkvällen avslutades med att Tove Styrke kom och sjöng några låtar.
Inte för att vara den som är den men... Hon var ju så himla söt när hon var med i Idol.
Nu ser hon ut som när man gör parodi på tjackpundare för öststaterna.
Till och med den misslyckade blonderingen och en tofs mitt på skallen hade hon fått med.
Vad hände? Nåja. Hon hade åtminstone en sjukt söt trummis.
Och överlag var det en superfin och trevlig kväll så det får man ju minsann vara nöjd med.

Annat jag är nöjd med är att jag nu är ledig ända till klockan 16.30 på fredag. Och att Jimmy också är ledig imorgon och på torsdag, så vi tar liksom helg nu istället. Så nu ska vi se på film och imorgon ska jag soooova länge. Sådeså.

Sophie Ellis-Bextor - Bittersweet

Kommentarer
Postat av: Everlasting

Det där verkar som ett event helt i min smak. Det tar emot att göra gratisreklam, men när det handlar om tacokryddor och texmexsaker så kan jag gå en ganska stor omväg för att få tag på Santa Marias saker snarare än något annat märke.

2011-07-13 @ 09:45:26
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Emmy

Ja, den där kvällen blir man riktigt avis på. Så är det när man bor i en småstad, man blir helt enkelt förbisedd. Hade mkt väl kunnat tänka mig att klämma ned mig mellan er, äta tapas och sippa gratis drinkar.

2011-07-13 @ 09:54:06
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Jenny H

Åh all den där maten ser ju fantastisk ut! och den där drinken skulle jag gärna smaka!

2011-07-13 @ 10:52:10
Postat av: charlotta

Ujujuj, snygga brudar på bilderna! Hoho. (Ja, förutom hon med tofsen mitt på huvudet då, alltså.)

2011-07-16 @ 23:24:55
URL: http://www.matrepubliken.se
Postat av: sofie mumsfillibaba

Vilken härlig kväll o så mycket gott de bjussade på!! Tofsen såg verkligen öststat ut...:)

2011-07-17 @ 21:30:08
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0