Det verkar inte som att jag kan dricka bort dig ur mina tankar.

I måndags när jag skrev veckomatsedel var jag helt sjukt sugen på pasta, kanske för att jag inte ätit det på några veckor. Av någon anledning la jag ändå inte in någon pastarätt på matsedeln förrän idag, så jag kanske inte var så himla sugen på pasta ändå. Eller så var jag så sugen på det att jag tyckte det var värt att vara fredagsmiddag. Hursomhelst, det var faktiskt värt sin väntan får jag säga. Den här goda pastarätten åt jag idag:

Pasta med bacon och cashewnötter

För 2-3 portioner

2 portioner pasta
1 pkt bacon
½ gul lök
8-10 st cocktailtomater i olika färger
ca 80 gr färsk babyspenat
ca 1 dl cashewnötter
riven parmesan

Koka pastan enligt instruktioner på förpackningen.
Skala och finhacka löken. Strimla baconet.
Fräs lök och bacon tills löken mjuknat.
Dela tomaterna på hälften.
Tillsätt tomater och spenat i stekpannan och låt fräsa med några minuter.
Blanda pastan med baconfräset.
Tillsätt cashewnötter och toppa med riven parmesan.
Servera!

Mm. Det var gott. Och roligare än så blev det inte denna fredag. Fy fabian, vilken sjukt tråkig fredag jag har haft. Fredagsteve är rena döden, och inte ens chips har jag fått. Bah. Jag fick dricka bubbelvatten och knapra solroskärnor och äta äpple istället. Kill me, MEEE! Så tänker jag. Som den lilla människostrutsbebisen i South Park. Nu tänker jag gå och lägga mig. Jag ska faktiskt upp ganska tidigt imorgon och förmiddagsfika med Amanda, så jag har anledning att bete mig som en pensionär.

Ike & Tina Turner - Funkier Than A Mosquita's Tweeter

Kommentarer
Postat av: Malin

Men hallå, du som bor i stan har väl butiker öppna dygent runt, varför släpade du dig inte ner till affären och inhandla chips?? Ser du inte Let´s Dance? Det roade vi oss med igår.



Maten lät god, men torr? Du vet ju att vi är lika där, mycket sås ska det vara, maten får INTE vara torr!! Och där med basta!



Hoppas din lördagskväll blir mycket, mycket bättre!

Kram

2011-01-22 @ 16:12:13
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: charlotta

hey p!



idag ska jag göra egen pasta! hur coolt är det på en skala? vavava? inte speciellt coolt alls, jag vet. haha. ska bli högst intressant att räkna hur många vansinnesutbrott jag kommer få...

2011-01-23 @ 12:05:52
URL: http://www.matrepubliken.se
Postat av: kamila

jag brukar göra något liknande..jättegott.

I dag bakade jag vaniljscones.



www.ovanligtgott.se

2011-01-23 @ 12:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0