Varför ringer du mig aldrig?

Idag är jag lite seg men mycket nöjd för igår var det dags för invigningen av Sju Hos Oss hemma hos Charlotta och Calle. Förutom jag så var det också Sofie från Mumsfilibabba och hennes Johan och Michael på Lanternan som var ditbjudna.


Temat för kvällen var Sverige så först fick vi champagne med lite snittar bestående av bland annat västerbottenost-chips och hembakat knäckebröd med grevékräm. Eftersom både Michael och jag hade våra respektive hemmaliggandes i diverse sjukdomar så bildade vi ett lag, dock slutade tipspromenaden oavgjort då vi till och med gissade lika på utslagsfrågan. Och varför skulle det vara så fruktansvärt otänkbart att jag skulle ha gjort en svensk klassiker? Jag som är världens träningsfreak!


Sen var det dags att sätta sig till bords och hugga in på förrätten. Till förrätt blev det Västerbottencheesecake med sikrom som serverades med snaps och öl från Oppigårds. Jag, Charlotta och Sofie tog sats och satte i oss hela snapsen på en gång, för det ska man ju. Men vad gör killarna? Jo, de sitter och finsippar. Vad är det för stil? Fantastiskt fin förrätt var det i alla fall. Jag är ju varken rom eller öl-fantast men det gick så bra ihop så det gick ner ändå.

Till huvudrätt serverades det Biff Rydberg med dijoncréme och till det ett rött vin. Jag fick lov att äta två portioner så himla gott var det. Och man ska bli mätt när man är bortbjuden på middag, det finns ingenting som heter för mycket mat.

Till dessert vankades det Skånsk äppelkaka med hemmagjord vaniljglass. Äppelkakan hade en topping av kavring och farinsocker och som var jättegod och krispig. Jag är ju inte heller något fan av vaniljglass, men tänka sig; Hemmagjord vaniljglass är bra mycket godare än sån som man köper i affären. Kanske för att det inte är massa konstigheter i den.




Det är fint att ha middag med andra matbloggare, så slipper man känna sig som en nörd när man springer runt där med kameran i högsta hugg, för alla springer runt med kameran i högsta hugg. Kvällens avslutades med att vi fick sätta poäng på hela alltet, men dem avslöjar vi inte förrän alla haft sina middagar. Så det får ni allt vänta på.

Nu har jag en egen middag att ta itu med för ikväll blir det kombinerad födelsedags- och hejdå, ha så kul i afrikat-middag här hemma. Det är jag som fyller år och Jolin som ska till Uganda i några veckor. Så nu är det bara att sätta igång med nästa middag. Det är då för väl, vad skulle jag annars blogga om?

Bright Eyes - A Machine Spiritual (In The People's Key)

Kommentarer
Postat av: Helena S / Bara en kaka till

Vad kul ni verkar ha haft! Måste dra ihop något liknande här, jag vill också! Mesiga snapsarkillar, tur att ni damer höll ställningarna! :-)

2011-02-19 @ 17:59:52
Postat av: Sofie / Mumsfillibaba

Ja, gud vad trevligt det var!! Vi ses snart igen!

2011-02-19 @ 18:54:31
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Emmy

Fy, ända in i bängen så trevligt! Jag hade också velat vara med...

2011-02-19 @ 19:38:51
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Michael

Tack för bilden, den ska jag använda till både det ena och det andra.

2011-02-19 @ 20:49:25
URL: http://lanternan.kokaihop.se
Postat av: Malin

Så himla mysigt ni verkar ha haft! Vet du, jag tänkte precis att undra hur mycket fotografering det blev, och så skrev du det själv, mycket! Jag menar,med tre matbloggar så kan det väl inte bli något annat.



Hoppas ni får det jättekul i kväll oxå, men du fyller väl inte riktigt än va? Åka till värmen i några veckor vore nice, hoppas din kompis får det härligt!



Kramar Malin

2011-02-20 @ 12:46:12
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0