En till dig och en till mig.

Som jag nämnde igår så skulle jag ha lite middag här hemma på kvällen, så det är ju mest det som hela helgen bestått av. 3-rätters middagar. Och det tackar man ju aldrig nej till, så det var en himla fin helg får jag säga. Det var Jolin och Evelina som kom hit på middag och direkt när de kom så bjöd jag på en liten välkomstdrink som såg ut såhär:

Angel

1 drink

2 cl ljus rom
2 cl grand marnier
2 cl tranbärsjuice
2 cl apelsinjuice
en skvätt pressad citron

Blanda allting i en shaker.
Skaka ordentligt och häll upp i finaste glasen.
Kanske med en sockrad kant.

Nu ska jag väl vara ärlig och erkänna att det var Jimmy som blandade drinkarna. Men det var jag som sockrade kanterna på glasen! Den här drinken luktar ungefär sju miljoner gånger mer sprit än den smakar. Men sen smakar det bra. Det är ju klart bättre när det luktar äckligt och smakar gott, än när det är tvärsom. Sen blev det små laxbitar att doppa i limesås till förrätt och chevrépaj till huvudrätt. Efterrätten återkommer jag med i ett annat inlägg, för den tänker jag minsann visa upp och dela med mig av receptet på.

Idag lyckades jag förhandla mig till pizza från Kolgrillsbaren till middag. Tänk så lätt det går när man bara blinkar lite med ögonen och säger: "Men det är ju min fööööölsedag imorgon!" Jag är en sån där riktigt hemsk människa som utnyttjar det faktum att jag har födelsedag helt galet mycket. Gärna flera dagar i förväg och flera dagar efteråt också. Jag brukar försöka köra med att eftersom jag är född för tidigt och egentligen skulle varit född någon gång i mars så är det min födelsedag fram tills den dagen som jag egentligen skulle varit född på. Det funkar sådär... Nu ska jag fortsätta dricka Pepsi Max och zappa.

Chapel Club - Five Trees

Kommentarer
Postat av: Li

Hm, vi har också kolgrillsbaren i stan, men ingen pizza där, får övertala dom till det, hade vart perfa ;)

2011-02-20 @ 18:47:34
URL: http://sockerdrommar.wordpress.com
Postat av: Mårtenssons kök

Det var ju en alldeles förträffligt fin ängel, tur att den smakade gott! Det är ju faktiskt ett himla jobb med sockrade kanter, stå och lägga på kornen tar ju evigheter lixom:)

2011-02-20 @ 19:22:46
URL: http://martenssonskok.blogspot.com/
Postat av: Emmy

Se där ja, du fick användning för din Grand marnier! En finfin ängel.

2011-02-20 @ 20:01:33
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Sofie / Mumsfillibaba

Du är ju otrolig!! Klart man ska firas och uppskattas på sin födelsedag. En bjudpizza är det minsta man kan förvänta sig! Hoppas du nu får en fantastisk födelsedag imorrn!

2011-02-20 @ 20:14:19
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0