Du har tagit ifrån mig alla drömmar jag någonsin haft.

Igår frågade någon på jobbet mig vad jag skulle göra i helgen. Då svarade jag glatt: "INGENTING!" För jag hade verkligen sett fram emot att bara göra ingenting denna helgen. Gå och lägga mig när jag är trött, sova tills jag vaknar, vakna utan att vara bakfull och bara skrota runt hela dagarna. Idag har verkligen varit en sån dag och det har varit hur skönt som helst. Jag sov 11½ timme inatt. Sen gick jag upp och åt frukost framför en galet sorglig dokumentär på teven och när den var slut så vaknade Jimmy och så gick vi ut på en långpromenad i solen. Sen har Jimmy städat lägenheten medans jag lagade middag och sånt. Till middag blev det långkok, för det gillar vi. Dagens gryta kommer från början från arla, men sen gjorde jag såklart om det lite och så blev det såhär:

Fransk köttgryta med äpplen och valnötter

För 4 portioner

500 gr grytbitar av nötkött
1 gul lök
2 tsk soja
5 dl rött vin
2 st röda äpplen
ca 8-10 st katrinplommon
1 dl valnötter
2½ dl matlagningsgrädde
persilja

Skala och finhacka löken.
Bryn köttet och löken i en stor gryta tills köttet fått fin färg.
Tillsätt soja och rött vin, krydda lite med salt och peppar också vetja.
Låt grytan puttra i ca 1½ timme.
Tillsätt eventuellt lite vatten om vätskan kokat bort.
Skär äpplena i bitar.
Dela plommon och valnötter på hälften.
Tillsätt i grytan och låt puttra en halvtimme till.
Blanda ner matlagningsgrädde och persilja och låt grädden tjocka på sig.
Servera grytan med kokt potatis och lite gott grönt.

Ja. Det var fint. Och galet mättande. Sen har vi inte tittat på Melodifestivalen utan på film istället. Jag är fruktansvärt ointresserad av Melodifestivalen i år, det är nog för att övriga Sverige har så sjukt dålig smak och förra året skickade den mest menlösa och tråkigaste tjejen i världshistorien så jag har liksom gett upp. Liksom, Anna Bergendahl framför Eric Saade? VEM tänker så? Vem vill ha Anna Bergendahl gråtandes i duschen när man kan ha Eric Saade dansandes i duschen? Exactly! Jag får väl titta den veckan som Eric Saade är med. Nu ska vi titta på ännu mera film. Och äta ännu mera chips!

Dolorean - Country Clutter

(det är en fiiiiiiin bit. nästan så man blir lite sugen på att dansa tryckare.)

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är ju så helger ska tillbringas, med noll planer! Middagen lät god och att se på film istället för att kolla på melodifestivalen lät klokt även fast gårdagens låtar var liiite bättre än helgen innan...



Idag lyser solen igen men oj vad kallt det är! -20 var det när jag gick upp! Hoppas ni får en härlig söndag!

kram

2011-02-13 @ 09:44:49
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Sofie / Mumsfillibaba

Tror Erik Sade ska vara med nästa helg så då får du titta!



Vi har inte heller gjort många knop i helgen. Löv it!!

2011-02-13 @ 11:32:08
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Kan bara hålla med dej vad gäller Melodifestivalen, suck!

2011-02-13 @ 12:39:02
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Helena S / Bara en kaka till

Jag älskar att bara skrota runt och göra ingenting! Framförallt att göra det hemma. En riktig kvalitetshelg tillbringar man hemma i ett par pyjamasbyxor och fårskinnstofflor, med frysen full av lyxglass.

2011-02-13 @ 20:53:23
URL: http://www.baraenkakatill.se
Postat av: hogie

Hade också verkligen sett fram emot en helg då jag skulle göra ingenting. Men så klart är det helgen då ALLA ringer och vill gå ut och hitta på saker. Varför är det så? Människor som i stort sett aldrig ringer... Till slut svarade jag inte. Och gjorde ingenting. Gött.

2011-02-14 @ 10:57:48
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Emmy

Underbart med sådana helger. Helst ska man vara en liten aning uttråkad på sön kvällen.

Ja, vad ska man säga om mello... Så sorligt många dåliga låtar. Eric Sade behöver ju inte ha en bra låt för att vara bra, eller hur var det nu.

2011-02-14 @ 22:16:03
URL: http://remsansbistro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0