Alla meddelanden du skickade om natten var ljusa som dagen.

Nu har jag haft indisk tisdag för mig själv. Var min pojkvän är vet jag inte riktigt. Om någon har sett honom så kan ni ju säga till. Jag såg honom senast i morse klockan 05.55 ungefär, han var iklädd ett täcke och muttrade någonting ohörbart som han gör varje morgon när jag säger hejdå till honom. Låter den beskrivningen bekant så säg till, som sagt. Nu lämnar vi det och återgår till min indiska tisdag, som idag var vegetarisk.

Indisk böngryta med tomater

För 4 portioner

1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 röd chili
ca 8 st cocktailtomater
1 burk krossade tomater
1 burk stora vita bönor (ca 400 gr)
ca 1 msk färsk riven ingefära
koriander
garam masala
2 dl matlagningsyoghurt
1 näve kokosflingor

Skala och finhacka lök och vitlök.
Kärna ur och finhacka chilifrukten.
Fräs detta i en kastrull.
Tillsätt tomaterna.
Häll över krossade tomater och bönor.
Tillsätt ingefära och smaka av med kryddorna.
Låt koka ihop i ca 5 minuter.
Tillsätt matyoghurt och kokos.
Låt koka ihop ca 10 minuter till.
Servera med jasminris och en god sallad.

Jag åt min mat med papadums till också förstås. Har man småttingar hemma kan det vara bra med lite matyoghurt till maten också, det blir nämligen ganska starkt. Men gott är det. Indiskt är alltid gott.

Nämen. Nu hittade min pojkvän hem också. Så nu tänker jag gå och lägga mig. Orka vara i samma rum som den där typen liksom. Dessutom är ju klockan snart 5 och det är det ju dags att gå upp igen. Mööhööhöö.

Timber Timbre - We'll Find Out

Kommentarer
Postat av: Tina N

Jag gillar verkligen din blogg..du skriver så fyndigt! ;)



Kolla in mitt Äpplebröd, om du gillar den typen av bröd. Perfekt till kvällsfikat. Honung i, som gör det mer kakaktigt!

2010-10-27 @ 11:08:30
URL: http://frkkaka.blogspot.com
Postat av: Malin

Starkt och gott låter det, och tur att Jimmy inte var hemma, han vill väl mest ha kött ;-)? Han är som jag, kött är gött, haha...

Idag ska jag göra ett nytt försöka att få kladdmuffinsarna kladdiga, håll tummarna :-)

Kramar Malin

2010-10-27 @ 13:52:24
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Mickis

Låter gott! Skall komma ihåg receptet :)

2010-11-07 @ 16:56:59
URL: http://mikkatude.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0