Jag faller och har tappat alla ord.

I helgen hade vi besök av en godisråtta här hemma. Godisråttan sprang mest fram och tillbaka mellan olika platser i lägenheten och kakburken. Godisråttan var helt lyrisk över mina havrekyssar och skulle sedan åka hem till sig och baka egna havrekyssar efter en nyttig ostbåge-frukost. Man kan kalla godisråttan för Clara också. Clara bad nog om ursäkt till Jimmy 100 gånger för att hon åt upp alla kakor. Jimmy svarade med att säga att det inte gjorde nåt för jag blir bara glad när jag får baka nya kakor. Det blir jag faktiskt. Jag blir alltid glad när jag får baka kakor. Så det gjorde jag idag och de såg ut såhär:

Nötchokladtrianglar

200 gr rumsvarmt smör
3 dl socker
2 ägg
2½ dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
¾ dl kakao
1 tsk bakpulver
50 gr hasselnötter

Garnering:
150 gr hasselnötter
strösocker
kardemumma

Sätt ugnen på 200 grader.
Vispa smör och socker poröst.
Tillsätt äggen ett i taget under omrörning.
Blanda ner mjöl, vaniljsocker, kakao och bakpulver.
Hacka hasselnötterna och rör till sist ner dem.
Bred ut smeten i bakpappersklädd långpanna.
Hacka resten av nötterna och strö över kakan.
Grädda i mitten av ugnen ca 15 minuter.
Pudra över socker och kardemumma direkt du tar ut kakan ur ugnen.
Låt svalna och skär upp i trekanter.

Gottgott. Jag undrar om det var ungefär såna här min mamma brukade baka när jag var liten som vi kallade för "Asfaltskaka"? Schysst namn. Asfaltskaka. Asfaltskaka var i vilket fall som helst också gott. Men säg den kaka med choklad och nötter i som inte är god. Nej. Det kunde ni minsann inte!

"Varför får aldrig jag vara med på bild i din blogg?" Sa den här killen idag när jag fotade våran middag. Det hade jag inget bra svar på så nu får han vara med på bild i min blogg. Han är ju så himla dulli' liksom. BÄSTA KILLEN! Som har varit lite tjurig idag för att han var så trött eftersom han fick lov att väcka sin flickvän x antal gånger i natt då hon drömde mardrömmar. Det är Julie Coopers fel. "Imagine having to wake up every day being Julie Cooper..." - Jimmy Cooper. Mm. Just det.

Warpaint - Lissie's Heart Murmur

Kommentarer
Postat av: Ann

Gillar att Jimmy fick vara med på bild! Och blogg.se verkar vilja att han ska få en härlig fotobok eller mugg med en bild på er två i julklapp, att döma av reklambannern här ovanför.

2010-11-12 @ 07:00:59
URL: http://www.derknackarsch.blogspot.com
Postat av: Emmy

Men det måste han väl förstå själv, att det är livsfarligt att lägga ut bilder på en sån dulli' kille på nätet.

2010-11-13 @ 20:58:35
URL: http://remsansbistro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0