Blinkande grisar.

Annat som kan hända när man är borta från bloggvärlden en hel helg är att man blir utmanad. Jag blev utmanad av Malin. Och matutmaningar antar jag gärna. Mode-, outfit- och stilutmaningar är det lite sämre med för jag har alltid bara svaret att jag har på mig det jag tycker är fint som svar på alla frågor. Men nu så; utmaningen.


4 mat-tv-program jag gärna ser

Halv Åtta Hos Mig
Allt med Jamie Oliver
Allt med Gordon Ramsay (men Hell's Kitchen känns lite urvattnat nu...)
Primo Paolo (såklart!)

4 saker jag ätit idag
Flingor & Mjölk
Clementin
Indisk korvgryta & ris
Rödbetssoppa med fetaost


4 s(m)aker jag längtar efter

Chips & dip (ja, det räknas som en smak nu)
Avokado
Pesto
Marabou Premium Lemon & Ginger

 

4 saker på önskelistan
En balkong
En resa till Prag
En rosa jättefin köksvåg som finns på Cervera
Ett walk in-skafferi

4 s(m)aker jag avskyr ogillar
Körsbärssmak (inte färska, utan sånt som ska smaka körsbär)
Rosmarin
Center, Plopp, Dumle etc. (ljus choklad med kola i helt enkelt)
Skaldjur

 

Sådärja. Det var ju inte så himla svårt. Nu utmanar jag: Mårtenssons Kök, Malin på Cannolis Blogg och Remsan. Imorgon ska det tydligen bli snö här i Göteborg, så jag laddar upp med rödbetssoppa. Det vet man ju hur det blir i den här stan så fort det kommer en snöflinga eller två; Kaos till tusen. Då gäller det att vara laddad och förberedd.

Elliott Smith - Clementine

Kommentarer
Postat av: hogie

Hihi... Kul att jag precis läste den här statusuppdateringen på fejan "Haha... Misstänkte att snön skulle komma så vi skyndade oss bort från Gbg! Gbg + snö = kaos"

2010-11-09 @ 11:46:31
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Mårtenssons kök

Okej då, utmaningen antagen!

2010-11-09 @ 21:18:09
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Emmy

Trevlig utmaning!

Bra med nästa snökaos så man får göra mysiga saker inne ;-)

2010-11-09 @ 22:38:46
URL: http://remsansbistro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0