Skölja över dig som ett varmt sommarregn.

Tyvärr är det inte ett varmt sommarregn ute. Det är ett kallt fult vårregn. Så jag dricker te och försöker rädda en krukväxt som mest är väldigt brun och ser ut som att den vill ramla isär. Den har nästan drunknat, så jag försöker torka ut den. Jag och krukväxter kommer inte så bra överens. Åtminstone inte den här, den har mått dåligt sen vi flyttade från Krokslätt i september. Jag försöker tala den till rätta; jag saknar också Krokslätt men att bara lägga sig och självdö är inte lösningen. Gilla läget! Krukväxten bryr sig sådär lagom mycket.

Äh. Här får ni en god och stark korvgryta istället:


Pasta med kryddig korvgryta

För 4 portioner

1 gul lök
2 vitlöksklyftor
ca 500 gr falukorv
400 gr krossade tomater
1-2 dl vatten
1 msk sambal oelek
2 tsk Hot Habanero- & Passionsalsa
150 gr fetaost

Skala och finhacka löken.
Strimla falukorven.
Fräs lök och korv i en djup stekpanna tills löken mjuknat.
Häll över krossade tomater och vatten.
Smaksätt med sambal oelek och salsa.
Låt koka ihop i ca 5 minuter.
Strö över fetaost-tärningar strax innan servering.
Servera med pasta och en sallad.

Tycker man att det blir för starkt är det bara att minska på sambal eller salsa. Jag gillar stark mat, så jag vill ha den stark. Därför har jag en tendens att ösa ner sambal oelek så fort det ingår i något recept.

Nej. Nu ska jag nog nörda lite serier, eller en film kanske. Jag får inte se Pans Labyrint för Jimmy. Är den läskig? Jag är inte rädd för monster och mördare och sånt, jag är rädd för spökbarn och läskiga gubbar. (Typ Thomás i Barnhemmet, och Kvådd under trappan.) Är det spökbarn med i Pans Labyrint? För isåfall kan jag hålla med Jimmy. Är det läskiga varelser så borde jag få se den för läskiga varelser skrattar jag bara åt. Nej. Nörda serier får det bli.

Band Of Horses - The End's Not Near

Kommentarer
Postat av: Daniella - BakeCake

MUMS vad gott! Jätte fin bild! Ha en jätte skön helg! Kram Daniella - BakeCake

2010-05-28 @ 17:15:11
URL: http://bakecake.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh, Pans labyrint vill jag också se! Kan du inte se den och sen berätta för mig om den var värd att se eller inte? ;)



Och sån vitlökssås-/dressing du hade i ett recept häromdan som jag frågade om... Sån är gooooood. Nom nom. Får mig att tänka french hotdog med vitlöksdressing, huuuuuuur gott?! Minns inte när jag åt det sist.

2010-05-28 @ 17:43:25
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Lina

Pans Labyrint är rätt obehaglig och drömsk.Helt klart sevärd dock! Den är lite Tim Burtonsk med sagovärld + elaka fascistspanjorer.

2010-05-28 @ 18:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0