Parasiter.

Jag måste sluta ha sån jävla ångest hela tiden. Eller hela tiden var väl att ta i. Men varje dag som jag inte jobbar så får jag världens ångest. Men det blir ju så när man vet att man verkligen behöver varenda liten krona och man varje månad får gå och fundera på om man kommer att ha råd att betala nästa hyra ens. Speciellt nu de senaste månaderna när vi haft dubbla hyror att betala, en liten nätt summa på sisådär 10 000 kronor i månaden. Inga pengar alls för en studerande och en arbetslös utan rätt till a-kassa. Hööhöö. Men nu har vi åtminstone bara en hyra att betala i fortsättningen.

Och jag vet ju att jag inte kan göra så mycket åt saken. Jag är inskriven i en vikariepool, ringer de så ringer de, ringer de inte så är det ju så. Men just nu så behöver jag ganska mycket att de ringer. Gärna varje dag. Jag skulle så hemskt gärna vilja kunna... Äta någonting i sommar. Högre krav än så har jag inte på mina sommarplaner nuförtiden. När jag var yngre brukade jag flänga runt på festivaler och åka utomlands om somrarna. Nu är jag nöjd om jag har råd med mat i magen. Jag ska åtminstone jobba imorgon och på fredag, och två dagar som jag vet om nästa vecka. Jag lugnar min ångest med det.

Så. Mat då. Vi pratar om mat istället. Det är roligare. Det hjälpte faktiskt inte alls att skriva av sig om min ångest, nu har jag bara ännu mer ångest. Så då skriver jag om mat istället. För det är gott och ger inte ångest. Det här åt vi igår:


Pasta med lövbiff i vitlökssås


För 2 pers

2 portioner pasta

200 gr lövbiff
2 dl lätt créme fraiche
100 gr créme bonjour vitlök
½ kruka färsk basilika

Koka pastan enligt anvisningar på förpackningen.
Strimla lövbiffen och bryn den.
Häll över créme fraiche och färskost.
Hacka basilika och blanda ner.
När pastan kokat färdigt, blanda med lövbiffsåsen.
Servera.


Så. Veckans enklaste recept. Varsågoda. Gott och enkelt. Och kladdigt. Det är roligt att kladda med mat.

Nu borde man ju gå ut i solskenet. Sooool liksom. 23 grader varmt och sooool. Det får nog bli en tur runt berget. Men först lite frukost i magen. Jag har fått för mig att jag gillar havregrynsgröt. Det gör jag inte, så varje morgon när jag sitter där med gröten så håller jag på att kräkas för att det är så äckligt. Sen glömmer jag bort det igen tills nästa dag och så sitter jag där med min gröt igen. Men det är ju billigt med gröt, då kan man ju ta lite kräks.

The National - Afraid Of Anyone

Kommentarer
Postat av: Annapanna Dalahäst

Jag tror att vi måste starta upp ett eget företag, typ nyss!



<3

2010-05-19 @ 17:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0