Härmed inviger jag paprika-veckan!

Idag har jag...


Gått till fruktaffären och köpt alldeles för många paprikor som nu bor i våran fruktskål.


Ätit köttfärssås och pasta för första gången på evigheters evighet. Mest för att jag har tappat bort matlagningsfantasin och hoppas att den kommer tillbaka snarast möjligt.


Satt upp gardiner i våran lilla pyttehall. Det är det enda fönstret i hela lägenhet som har gardinstänger. Och det ligger egentligen inte ens i lägenheten utan en trappa ner. Gardinerna har min lilla mamma sytt. Själv kan jag inte ens trä en symaskin, men jag är fruktansvärt bra på att hitta på konstiga saker som jag sedan tvingar min mamma att sy.

Nu är det nog dags för en kopp te och lite slöande i soffan. Det är ingen lätt sak det där med att sätta upp gardiner. Eller köpa galet mycket paprika. Så jag är nog värd att ta igen mig lite. Det är jag förstås alltid.

Kris Kristofferson - Sugar Man

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag föredrar helt klart OLW's ostbågar. Estrellas smakar inte lika mycket, utan är med bara... krispiga. Har du testat Cheez Ringz? Mmmmmh, dom är sååå goda!



Jag har också tappat matlagningsfantasin. Typiskt, nu när det faktiskt börjat gå att laga lite mat i nya köket. Men jag har liksom ingen lust. Alls. Har ingen större aptit på nåt faktiskt. Eller jo. Ostbågar då. Äter inte ens min vanliga grötfrukost längre. Jättekonstigt det där. Men det vänder nog och kommer tillbaka så småningom. Har liksom NOLL sug att baka kakor, och det älskade jag ju att göra förr :( Buhu.

2010-05-10 @ 19:10:39
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Malin.T

Jag tycker om pasta med köttfärssås, jag har hittat ett lite annorlunda recept, mot hur jag brukar laga köttfärssåsen ivf, från USA som jag tycker är kanongott, kolla in det på min blogg nästa gång om kanske det är något att laga!

Näe, jag är inte heller någon fena på tapas men jag tänkte vad fa... nått kan jag väl hitta på ;-). Och det blev faktiskt jättegott. Vi tycker ju inte ens om vitt vin så det blev den största utmaningen, att få i oss vinet ;-)

Ha en underbar tisdag! Kram Malin

2010-05-11 @ 08:10:11
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0