From dream to daylight.

Min frånvaro under helgen beror på att vi har haft finbesök av Ann som med hjälp av en resa förflyttade sin kropp från Karlstad till Göteborg. Vi har haft fullt upp med dagens kärlekstips, chipsätande, hårflätning, chai latte-drickande och bloggläsande. Ungefär. Vi har rasat över det dåliga chipsutbudet i exotiska Mölndal och vi har rasat över Körslaget. Dessutom har Ann fått se hur glad Jimmy blir när han får se att det blir bulgur till middag.

I lördags hade vi extremt lördagsmys. Det inleddes till och med med tacos för att det skulle bli så bra som det bara går. Fast kanske inte tacos i sin mest svensk-traditionella form utan en tacogryta som såg ut såhär:


Tacogryta med gratinerade nachochips

Tacogryta:

ca 300 gr grytbitar av nöt
1 rödlök
1 påse tacomix
1 burk krossade tomater
ca 6 dl vatten
1 liten burk kidneybönor
1 liten burk majs

Skala och hacka löken.
Bryn köttbitarna och löken i en stor gryta.
Blanda ner tacomix, krossade tomater och vatten.
Låt koka i ca 50 minuter.
Tillsätt bönor och majs.
Koka i ca 10 minuter till.

Gratinerade nachochips:

1 påse nachochips
Salsa
Riven ost

Sätt ugnen på 150 grader.
Lägg nachochips i en ugnsform.
Klicka över salsa. Strö över riven ost.
Sätt in i ugnen tills osten smält.

Servera grytan till nachochipsen med en fräsch sallad till.

Yes. Det var gott det. Sen rasade vi framför Körslaget. Jag och Ann läste dessutom på om Kissie och Amir, deras vänskap och slutet på den. Jag känner att jag måste lära mig lite mer om sådana viktiga saker. Här går jag och vet ingenting om Kissie och Amir. Fast nu vet jag. Jag bestämde mig för att heja på Amir.

Här posar Ann med sin glass och våra snacks. Vi hade 4 olika sorters snacks och glass i lördags. Det gäller att vara väl förberedd inför lördagsmyset. Jag lärde Ann hur man jävlas med Balle och sen tvingade vi Jimmy att titta på Kakhusets videobloggar. Då lärde vi oss att stockholmska är en överflödig(?) dialekt och att asiater är härliga människor. Jag funderade mest på hur det är med den där kändisfrisören Bobby egentligen, är man känd för att man hänger med Bobby eller är Bobby känd för att han hänger med alla?

José James - Touch

Kommentarer
Postat av: I

Jajjamensan, jag blev kär i en pojk från Borlänge, konstigt, men Hanna Nilsén har berättat för mig att det går att hitta guldkorn där man minst anar! :)

Så jag ska flytta upp om ett år.



Oj, drygt att behöva betala för att stå i kö. Men i ert fall var det ju verkligen värt det!



Efter påsk när solen känner för att titta fram så får vi boka in en promenad! Se om du fortfarande vill se Ramberget eller om det finns någon annan outforskad stadsdel jag kanske kan visa dig! En fika i Guldhedstornet (om du inte varit där) skulle också vara trevligt!



Jag hoppas du får en mysig påsk! Åker du upp till Dalarna? Jag tar tåget upp på torsdag!



Kram kram

2010-03-29 @ 17:55:21
URL: http://idamlundberg.blogg.se/
Postat av: Ann

Jag hejar också på Amir! Och undrar om Alexandra någonsin kommer svara på våra kommentarer. Antagligen inte.

2010-03-29 @ 20:45:20
URL: http://www.derknackarsch.blogspot.com
Postat av: Katja

Vilken hemsk elvisphistoria du hade! Det gör ont i huvudet när jag tänker på det. :)

2010-03-29 @ 21:04:29
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0