En vegetarisk timjangryta.

Igår åt vi en grymt god vegetarisk gryta med timjan och senap och grejer. Fort gick det också. Det är en av de bästa grejerna med quorn tycker jag, att det bara är att ta upp det från frysen och steka på så är det färdigt på 10 minuter ungefär. Så om ni känner för att äta någonting gott och vegetariskt, testa denna:


Vegetarisk gryta med smak av timjan och senap

För 4 portioner

ca 200 gr quornbitar
1 röd paprika
2 vitlöksklyftor
1 gul lök
1 dl strimlad vitkål
1 tärning grönsaksbuljong
2 dl vatten
2 dl créme fraiche
3 msk senap
timjan

Skala och hacka löken. Strimla paprikan.
Fräs quornbitar, vitkål, paprika och lök i en djup stekpanna.
Häll över vatten, grönsaksbuljong och créme fraiche.
Blanda ner senap.
Låt koka ihop i några minuter.
Smaka av med timjan.
Servera med ris, bulgur eller något annat som du tycker att är gott.

Det var hur gott som helst. Så testa den nu. Även ni som har vego-fobiska makar och sambos därhemma. Min egen tyckte nämligen att det var gott, så då måste det ju gå hem hos de flesta tycker man.

Idag har jag varit dagisfröken, det är fint det. Dessutom har jag bakat en chokladkaka med lime. Men den återkommer jag lite mer om senare. Jag har faktiskt inte smakat den ännu, ska ta med den till Evelina och provsmaka den där. Men det säger ju sig självt att den är god. Allt med choklad är ju gott. Allt som jag bakar är också gott. Så det kan inte misslyckas. Det är så konstigt med mig... Jag kan så mycket. Nej. Det här med att skrytblogga är nog inte min grej. Alla vet ju ändå att jag är ett sprucket-kondom-barn.

Aretha Franklin - Bridge Over Troubled Water

Kommentarer
Postat av: Malin

Nej då, det är bara en yttepytteliten bit som gått ur ena framtanden, så jag har bara filat liiiitelite (A)

Och du har rätt, man har nerver i tänderna, men jag har nog inte träffat nån än i alla fall, thank God!



Vad god quorngrytan lät! Bortsett från paprikan, har fått svårt för det av nån anledning. Tycker det tar över smaken så mycket. Särskilt om den är "rå" -.-



Du borde bo här och komma med kakor till mig! :D

2010-03-24 @ 20:00:36
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Catrins Garderobstankar

Haha, jag visste väl att du var sponsrad ;) Vad gott det ser ut. Idag gjorde jag också en quorngryta med lime mums!



Jag hade gärna sytt en blus av det rutiga tyget men det är nog lite för avancerat för mig. Det blev en väska & tyget som blev kvar får precis som du sa - agera påskduk :)



Ha det gött!

2010-03-24 @ 20:53:58
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0