Stiletter.

Nu är jag hemma igen efter en midsommar i Skärhamn. Fast egentligen kom jag faktiskt hem redan igår kväll eftersom Jimmy skulle jobba idag. Det var ju inte så farligt alls det här med midsommar utanför dalarna, det var ju faktiskt väldigt trevligt. Även om de reser midsommarstången i förväg och sjunger att man ska gå runt en enebärabuske (enrissnår heter det väl för tusan gubbar?). Men fint har det varit. Fint väder, fint i Skärhamn, god mat, fint sällskap, fint fint fint.




Jag var efterrättsansvarig och gjorde trifle. Det är som tårtbitar i glas ungefär.
Jag varvade sockerkaksbottnar, vispad grädde, vaniljsås och hallonsylt i glaset.
Sedan toppade jag med hallon och pudrade lite kakao över. Fina grejer.



Vi var oförskämt pigga på midsommardagen så vi tog en långpromenad runt Skärhamn. Köpte glass och kände på vattnet, sedan var vi utelåsta i några timmar så vi satt på Fridas föräldrars altan och fick bonnabränna. Jag är alldeles knallröd på mina axlar, men det ger nog med sig snart och blir tokmycket fräknar istället. Solskyddsfaktor 40 nästa.

Nu har jag precis duschat efter en runda i spåret så nu ska jag gå ut i trädgården och läsa lite bok. Idag har jag varit duktig och smort in mig med solskydd också. Fast med solskyddsfaktor 15, inte 40.

The Congos - Fisherman

(ingen sommar utan reggae! som min bästis markoolio skulle säga.)

Kommentarer
Postat av: Malin.T

Å, vilken underbar midsommar ni verkar haft! Kan det bli bättre än havet, solen, goda vänner och god mat??

Skrattade när jag läste om enebärabuske och enrissnår för när jag var lite så sjöng vi enerissnår, lite mitt emellan typ...

Hoppas du får en härlig måndag! Kram Malin

2010-06-28 @ 08:04:44
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: hogie

Det var så fint så: Jävlar så fint!

Här fick vi nöja oss med Klarälven som utsikt. Och skog, förstås. Uh va ni ska götta er. Jämt hela tiden.

2010-06-28 @ 10:08:00
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0