Spegel.

Jag passar på att ha lite bloggsemester nu när jag ändå är på annan semester. Eller semester och semester, var jag än går så är det ändå barn överallt så det är väl inte så stor skillnad på att vara här eller att jobba. Bloggsemestern beror nog mer på föräldrarnas sega datorer och att jag har fulkameran med mig så alla bilder bara blir fula ändå.

I fredags var vi i alla fall på diverse studentkalas i ösregnet och då såg det ut ungefär såhär:

   

Hm. Jag hade visst inte tagit så många bilder ändå. Dessutom blev det så stressigt när jag skulle göra det sista på studenttårtorna så jag hann inte fota dem heller. Så kan det gå när tiden flyger iväg.

I lördags bakade jag en Strawberry-Banana Cream Pie till vårat lilla knytkalas. Sen begav jag mig av till Ceebs där även Kalix, Ello och Clara befann sig och så hade vi inne-picknick i källaren. Vi åt tills vi sprack och sen lekte vi Hela Havet Stormar. Nej. Det gjorde vi inte, det var bara jag som hade sjuka fantasier som vanligt.

   
  

Picknickgänget!
Clara, Ceebs, jag, Kalix och Ello.

Sen mitt i natten åkte jag bil hem med Jen som spontant tagit tåget till Falun från Uppsala och varit på bio.
Roligt att man kan träffas sådär över en biltur. Haha. Vi cruisade förbi Sågmyraparken där det var rockabilly-fest. Men vi vågade oss inte in. Nästa gång Jenny, nästa gång!

Igår lekte jag med Maddyn som tvingade mig att gå in i Herrgården och titta då jag inte varit in där sen de renoverat. Eller snarare inte varit där sen vi hade våran finklänning- & kostymfest där för 4 år sedan. Det var liiiite finare nu. Och väldigt mycket trevligare. Ja, fram tills att Maddyn erkände att det var hon som tänt eld på stället. Då började folk titta lite konstigt på oss så vi fick lov att gå därifrån.

Nu ska jag ta en promenad. Eremit som jag är så älskar jag att promenera runt här på skogsvägarna och inte behöva möta någon eller bekymra mig om bilar och spårvagnar. Bara jag och min mp3-spelare. Sweet.

Steve Mason - The World Has Changed


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, picknick! Vilken tokmysig idé! Älskar knytkalas och sånt där, blir ju som en liten buffé nästan PLUS att man känner sig extra duktig som varit delaktig och fixat, hehe. Och hemmagjort är ju nåt extra också förstås. Och den där pajen lägger du upp receptet på, hör du det? ;)



Jag är också en liten eremit. Älskar det där lugna tysta underbara när man traskar runt på skogsstigar med lite musik i öronen och lallar för sig själv. Rofullt är vad det är. :) Njut av semestern, det är du värd! (Men inte för lång bloggpaus, saknar dig då!)

2010-06-14 @ 12:48:39
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Malin.T

Vad härligt med semester!! Jag har undrat var du tagit vägen, varken inlägg eller kommentarer. Du är saknad ska du veta :-). Blir glad av både din blogg och av dina besök hos mig :-)

Låter som om du har det himla kul, härligt!!

Kram Malin

2010-06-15 @ 19:57:02
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Anonym

Varför har du hållit http://onekligen.blogspot.com/ alldeles för dig själv? Jag kräver en förklaring till varför jag inte läst hennes blogg tidigare? Ingen mat och egentligen bara massa onödigt dravel. Helt i min smak! Bra jobbat där, Pernilla.

2010-06-16 @ 15:47:36
Postat av: Therese

Okej, ta lite semester. Men kom tillbaks snart!

2010-06-16 @ 19:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0