Någon ropar på mig.

För ett tag sen skrev jag ju om att min älskade sprits gått sönder. Det var en sån där riktigt, riktigt ful gammal sak som jag tagit över efter min mamma. Men den var så bra, för den hade miljoner olika tyllar och även kakpressar. Så jag var ju lite ledsen där. Inse då hur glad jag blev när jag kom hem häromdagen och hittade det här i ett paket som kommit med posten:

En ny (eller väldigt, väldigt gammal) ännu fulare sprits!



Med en himla massa grejer att ha till.



Och en väldigt pedagogisk instruktionsbok med finfina bilder.


Dessutom låg det massor av tartelettformar i paketet,
som jag letar efter runt hela Göteborg och hela internet utan att hitta några.

Tänk vad fint det är med mammor ändå. Ja, det var alltså min mamma som hittat spritsen och formarna på loppis och köpt dem till mig. Det var ett fint paket. Jimmy fick också en present, en fin knapp med Socialdemokraternas symbol på. Jag tror att Jimmy tyckte att den var lite fööör fin för han har inte använt den ännu. Jag kan tänka mig att den åker på lite längre fram i sommar, då han ska börja propagera lite mer inför valet. Hrm. Hrm. Själv har jag redan inlett min valkampanj. Jag kallar den: "Röstar man blått så får man inte ligga!" Tänkvärt. Tänkvärt.

Nu ska jag laga lite mat så vi orkar rensa ur ett av våra förråd sen, dags att börja få lite ordning på torpet.

Mungo's Hi-Fi feat. Fusteps - It's Rough

Kommentarer
Postat av: Nina

Vilken superfin sprits! Så många skoj delar till. Vill också ha! Och jag gillar verkligen din valkampanj=)

2010-07-06 @ 08:56:51
URL: http://laktosfritt.wordpress.com
Postat av: hogie

Jösses vilket fint paket! Loppis is the shit kan du hälsa morsan från mig.

2010-07-06 @ 09:53:24
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0