Gårdagens middag och dagens lunch.

Gårdagens middag och dagens lunch är faktiskt samma sak eftersom jag tog resterna med mig till jobbet idag. Det var lika gott både igår och idag, så det var ju bra gjort av mig.


Grekisk potatisgratäng

För 4 portioner

ca 800 gr kokt potatis
3 vitlöksklyftor
1 burk krossade tomater (400 gr)
oregano
grovmalen svartpeppar
1 frp Kelda Simply Cheese

Sätt ugnen på 250 grader. Smörj en ugnsform.
Skiva potatisen i tunt. Skala och finhacka vitlöken.
Fräs i en stekpanna. Häll över tomatkrosset och låt koka ihop.
Smaka av med oregano, peppar och andra valfria kryddor.
Varva potatis och tomatsås i formen. Häll över ostsåsen.
Gratinera i ugnen ca 20 minuter. Servera med en sallad.

Naturligtvis kan man använda den som tillbehör till någonting också. Jimmys kommentar var såklart just att det hade varit gott med en köttbit till. Fast också att det var godare än vanlig potatisgratäng. Så långt vet jag inte om jag vill sträcka mig, men väldigt gott var det i alla fall.

Nu har jag tagit helg tänkte jag skriva, men det har jag ju inte eftersom jag ska jobba imorgon igen. När klockan ringde vid sex i morse ville jag mest dö, men sen gick tiden väldigt fort på jobbet så det gick rätt så smärtfritt. Ja, förutom det faktum att jag lyckats bli väldigt förkyld så jag nyser hela tiden. Jättemysigt. Är det inte. Det tyckte nog inte kunderna heller. Nu blir det en kopp te så att jag inte somnar på köksbordet.

Johan Borgert & Holy Madre - Du Ville Betyda Något För Någon

(för att jag nyss fick reda på att han är från falun. och jag som trodde elias var den enda musikbegåvning som den staden någonsin lyckats pressa fram. där ser man. )

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag hatar att bli väckt så där, brukar va en zombie hela dagen efter en sån start. Tur att det finns kaffe ;)



Har inga större planer för helgen. Kanske ta med mig ner på stan en sväng om jag inte är för lat, har ett ärende att uträtta. Sen får vi se, kanske går och kikar basket. Ser fortfarande ut att bli en lugn helg, men man vet ju liksom aldrig :P Tänkt att jag ska hitta på nåt med en kompis. Kan hända att det blir nåt så hälsosamt som en långpromenad eller så, och sen en fantastiskt jättelugn kväll i soffan med nåt gott :)



Tårtkalas alltså. AVUNDSJUK!

2010-01-22 @ 21:56:07
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ser smaksens ut det där:-)

Skulle vara jätte jättekul om du ville komma hit, helt sjukt att vi inte har setts på 1 1/2 år. Upptäckte precis när jag såg igenom telefonen att Jenny hade skickat ett meddelande. Detta har jag helt missat (kan ju ha att göra med att Sarah leker med telefonen heela tiden och trycker på allt möjligt konstigt):-) Så jag antar atyt ni vill komma hit samtidigt? :-) Skulle i all fall vara SKITKUL!

Och 600:- är ju ingenting, lite drygt med bussen.

Men men du får ju lön för mödan - träffa mig:-)

2010-01-23 @ 22:35:03
URL: http://johannamariastrand.blogg.se/
Postat av: Åsa/ En Sida Med Mat

Vad kul med en annan variant på potatisgratäng!

Verkade supergott!

2010-01-25 @ 14:13:23
URL: http://www.ensidamedmat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0