En liten middag innan läggdags.

Nu ska jag bara slänga upp receptet på dagens middag lite snabbt sen ska jag krypa ner i sängen. Återigen får jag be om ursäkt för den dåliga bildkvalitén, min kamera gör väldigt sällan som jag vill. Det kan faktiskt vara den sämsta kamera som världen någonsin skådat. Den är säkert köpt på Gina Tricot. (Två knappar föll av min kappa idag igen, är det bara meningen att man ska ha kläder från Gina Tricot i garderoben för att titta på men inte använda?) Nåja. Middag var det.


Mozzarellagratinerad Chorizo Med Klyftpotatis

För 4 portioner

4 st chorizo
75 gr mozzarella
400 gr krossade tomater
1 vitlöksklyfta
oregano
timjan
peppar

Sätt ugnen på 225 grader.
Skär ett snitt i korvarna och fyll med mozzarella.
Skala och finhacka vitlöken.
Fräs vitlöken i en djup panna.
Häll över krossade tomater och låt koka ihop i ca 5 minuter.
Smaka av med kryddor.
Häll tomatsåsen i en ugnsform.
Lägg korvarna i ugnsformen.
Gratinera ca 20 minuter.
Servera med klyftpotatis. Eller vad du vill.

Ja. Det var våran måndagsmiddag. Gott var det också. Mättande som tusan. Nu ska jag sova, man vet aldrig om de ringer och vill att jag ska jobba någonstans imorgon. Då gäller det att vara utvilad. Vi ses imorgon.

The Soft Pack - Nightlife

Kommentarer
Postat av: Malin

Lite ironiskt att jag skriver en lång kommentar och tycker synd om dig som är sjuk, för att sen dagen efter vakna upp och känna mig som sju svåra år själv. :P Ögoninflammation lät förresten inte det minsta trevligt. Skönt att det andra verkar ha gett med sig i alla fall. Själv har jag spenderat större delen av dagen i fosterställning i sängen. Hatar att jag alltid får feber när jag blir sjuk. Annars kunde man ju åtminstone fördriva tiden med att kolla på TV, men icke. Ögonen börjar bara svida och tåras istället ._.



Hoppas i smyg på att mamma köper med nåt gott till mig i morgon. Och att jag har aptit. OCH att det smakar nåt. Skulle köpa själv om jag bara orkade åka och handla men nej, blir lite yr när jag ställer mig upp så att köra bil känns inte som en särskilt bra idé ;P



Nej, lika bra att jag följer ditt exempel och kryper till kojs. Hoppas dina monsterdagar snart är slut. Kramar :)

2010-01-26 @ 00:06:27
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh, det här lät intressant och med choritzo som är så mumsigt.



Hoppas du mår bättre nu!

2010-01-26 @ 11:12:44
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0