Teriyaki-wraps.

Idag blev det onsdagsteriyaki. Det är det senaste. Fast det var nog sista gången för jag gjorde slut på teriyakin. Jimmy är helt förstörd. Slut på teriyakin! Hur ska det gå? Nu försöker han övertala mig att vi måste gå och köpa en ny flaska med en gång, för det går inte att ha ett kylskåp utan teriyaki. Jag tror att både Jimmy och kylskåp klarar sig utmärkt utan teriyaki. Och om någon av dem dör av teriyakibrist... Ja, då vet vi ju att jag trodde fel.


Teriyaki-wraps

För 2 pers

2 tortillabröd
2 bitar lövbiff
1 röd paprika
3 st salladslökar
1 dl teriyaki-sås
2 msk soja
isbergssallad
gurka
tomat

Strimla lövbiff och paprika. Hacka löken.
Fräs lövbiff, paprika och salladslök i en stekpanna.
Häll över teriayki och soja. Låt koka ihop i några minuter.
Ställ sedan av stekpannan från plattan. Hacka sallad, gurka och tomat.
Servera teriyaki-fräset tillsammans med grönsakerna i varma tortillas.

Det var lite starkt. Men det var gott. Snabbt gick det att göra också. Det uppskattas efter 9½ timmars arbete. Nu är jag sjukt trött och fryser som en gnu. Hur fan kan det bara vara -6 ute? Det känns som -16. Nu ska jag ta mig en varm kopp te. Jag är fortfarande bitter. Undrar hur länge det kommer att hålla i sig? Vi ska på Betnér på söndag, så mitt undermedvetna kanske försöker få mig i rätt stämning. Isåfall kommer jag alltså att vara bitter tills på måndag. Det tvivlar jag på. Jag tror att jag kommer att vara bitter längre än så.

Lonelady - Early The Haste Comes

Kommentarer
Postat av: carolina

nä, betner? vad avis jag blir, han är ju både snygg och har världens bästa humor ( helt min råa, haha)!

middagen ser smask ut. du kanske kan komma och vara min kock nu när jag inte orkar laga mat längre? ;)

2010-02-11 @ 10:05:55
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0