Invigning!

Idag har jag invigt pastatallrikarna jag fick i födelsedagspresent. Pastatallrikar kan ju tyckas vara ganska onödigt, men det tycker inte jag. Jag tycker att pastatallrikar är flott. Speciellt när man äter pasta med någon sås som vi gjorde idag. Jag tror jag ska laga pasta med sås i en månads tid nu bara för att det är så fint med pastatallrikarna.


Pasta i ostsås med vitlök och citron

För 2 port

2 portioner pasta
2 dl matlagningsgrädde
1 dl riven mild ost
½ dl finriven parmesan
2 vitlöksklyftor
1 kruka basilika
rivet skal från 1 citron

Koka pastan.
Koka upp matlagningsgrädde på svag värme.
Blanda ner osten under omrörning.
Rör om tills osten är helt smält.
Pressa ner vitlöksklyftorna.
Hacka basilikan och blanda ner den.
Riv i skalet från citronen.
Låt koka ihop i några minuter.
Servera såsen med pastan och ett vitlöksbröd.

Det där var inte dumt alls det. I kväll har jag mest varit trött och legat i soffan och halvsovit. Nu ska jag dock lägga mig i sängen och helsova. Jag ska upp och jobba imorgon bitti och sen kommer Jimmys pappa med våran nya kamera. Så från och med imorgon kan jag inte längre skylla mina dåliga bilder på kameran utan måste erkänna att jag är en dålig fotograf. Haha. Förresten. Kan ingen lära Finland att spela hockey?

Polarbear - To Touch The Red Brick (From Held On The Tip Of Fingers)

Kommentarer
Postat av: Susie i köket

Klart man måse ha pastatallrikar!

Dina är jättefina, och pastan ser god ut!

2010-02-27 @ 08:39:37
URL: http://susie-i-koket.blogspot.com
Postat av: Michael Jackson | Minnesblogg

Ha en bra dag! :)

2010-02-27 @ 09:37:14
URL: http://mjackson.blogg.se/
Postat av: Sofie / Mumsfillibaba

Gud vilka fina talrikar! Klart man måste ha pastatalrikar som klarar av rejält med sås!!:) Ser ut som Matteus?! Vill ha!! Såå snygga!!

2010-02-27 @ 15:15:28
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Jessica

Jättesnygga tallrikar du fick i present. Och pastasåsen låter riktigt läcker.



Ha en bra söndag!

2010-02-28 @ 09:02:17
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Helena S / Bara en kaka till

Självklart ska man ha pastatallrikar! Vi hade två fina djupa pastatallrikar, men Olof hade sönder en. Så ibland när vi äter pasta nu så har jag den fina kvarvarande tallriken, och han får äta ur en ful och billig skål. Mest för att markera. Han har för övrigt blivit en trogen läsare av din blogg! :-) Han tycker den är jätterolig och diggar den, speciellt hockeyinlägget. Han var lika upprörd själv.

2010-02-28 @ 11:10:52
URL: http://www.baraenkakatill.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0