Solen skiner.

Nej. Det gör den inte. Det snöar faktiskt ute. Men ni vet vad man brukar säga: "Sol i sinne, brun inne! /Rudolf." Typ  så. Nu har jag egentligen massor av saker jag måste göra, så därför sitter jag här istället. Jag ska bara visa upp våran löjligt enkla fredagsmiddag, men den var så god så den är värd att nämnas ändå. Jag hittade receptet hos Victoria på Matplatsen från början. (Nej, jag är inte sponsrad av henne, jag bara råkade hitta några recept där som jag ville testa.)

Fyllda frallor


För 4 st

4 st frallor
riven ost
strimlad skinka

2 ägg
2 dl matlagningsgrädde
salt
peppar
italiensk salladskrydda

Sätt ugnen på 200 grader.
Skär av ett lock på frallorna och gröp ur innehållet.
Fyll med ost och skinka.
Vispa ihop ägg, grädde och kryddorna.
Fördela i frallorna. Toppa med riven ost. Sätt på locken.
Slå in frallorna i folie och stoppa i ugnen ca 30 minuter.
Servera med en god sallad.

Lätt som en plätt. Och jättegott. Som lite roligare varma mackor. Sen kan man fylla dem med lite vadsomhelst. Min mamma brukar göra lite liknande såna här med en grymt god tonfiskröra. Jag kan tänka mig att brieost och salami blir en höjdare också. Eller mozzarella, tomat och pesto. Yumyum. Så det mumsade jag på framför Robinson igår. Himla trevligt det där med Paolo på teve flera dagar i rad.

Nu ska jag fixa lite inför kvällens "rundgångsmiddag", jag kallar det så. Och vad det är får ni se imorgon. Om jag är vid såpass god vigör att jag kan med att berätta om det då alltså. Men det är jag nog säkert, varför skulle jag inte vara det? Hrm. Hrm.

Prince Alla - Lot's Wife

Kommentarer
Postat av: Sofie / Mumsfillibaba

Rundgångsmiddag?! Låter intressant! Håll i hatten. Det är halt ute!!

2010-12-18 @ 17:58:01
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Ta det lugnt med promenerandet i kväll då, för det är väl det du menar, eller hur? Det kan väl inte vara något annat... hrm hrm

2010-12-18 @ 18:09:13
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Emma

Rundgångsmiddag tycker jag låter spännande. Vad är det?!

2010-12-18 @ 18:28:48
URL: http://imittkok.webblogg.se/
Postat av: Michael

Ser smaskigt ut :) Vi har använt frallor som "soppskålar" ett par gånger. Insåg att att jag lagt ut receptet ihop med halloweentemat jag gjorde, så tänk bort namnet. http://lanternan.kokaihop.se/recept/blodsoppa-och-smaskallar-2



/M

2010-12-19 @ 10:52:09
URL: http://lanternan.kokaihop.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0