Några sekunder bort.

Om vi ska gå igenom min jul lite snabbt så såg den ut såhär:












Julafton inleddes med frukost med Jen och Des. Sen firade vi en vanlig svensk jul och tittade på tv. På juldagen kom äldsta brorsan med tillhörande tjej och barn och så delade vi ut lite paket och åt ännu mer julmat. Sen tillbringade jag kvällen med Jen och Des, spelade sällskapsspel och drack julmust. Pensionärsvarning på oss, men huvudsaken är att man har roligt. Sen hann jag mest med att frysa, läsa 8 böcker på 6 dagar, äta massor av min morbrors potatissallad som är världens godaste, klappa på Maddyns bebismage, spela Yatzy med Ceebs och Böte och äta upp två förpackningar BabyBel helt på egen hand. Igår kväll kom jag tillbaka till Göteborg, idag har jag jobbat och nu ska jag mala mandel. Sen ska jag kika in hos alla bloggisar och se vad ni haft för er under julen.

Just det, julgodiset som är på bild däruppe var någonting som jag och Storebror slängde ihop en kväll när vi inte hade något bättre för oss. Det gjorde vi förbannat bra ska ni veta, så jag återkommer med recept på det.

MF/MB/ - The Window

Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Beckman? Heter han inte Beckham?

Vi undrar bara vad det är för ett spel ni spelade, det verkar vara bra och annorlunda frågor... minst sagt!

Annars verkar du ju ha haft hur bra som helst i juletider, även om den började lite si o så.



God fortsättning, Kram från Anki o Håkan!

2010-12-29 @ 20:56:33
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Emmy

Hallå där. Verkar haft en trevlig jul. 8 böcker på 6 dagar... Those were the days. Innan barnen... Spelat spel har vi också gjort. Det tycker jag om. Särskilt efter lite vin när alla är på samma nivå ;-)

2010-12-30 @ 00:35:05
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Malin

Hur gick hemresan då??

Skönt att julen blev bra, så där lugn och "vanlig" som den ska vara tycker jag. Vi firade bara vi, plus min mamma men minus mellansonen så det jämnade ju liksom ut sig...



Tänkte på dig häromdagen, lagade Nigellas lammgryta allt i ett du vet, den vi pratat om förut, men den här gången med nökött, den blev JÄTTE-god!! Du bara måste ta tag i det och testa! Vi köpte nötbog istället för lammbog och wow!! Me like!



Hoppas ni får ett underbart nyår!

Kram Malin

2010-12-30 @ 09:23:22
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Tina N

God fortsättning! Julen blev ju bra till sist i alla fall! Hem kom du också..lite snabbare, än dit! ;)

2010-12-30 @ 09:46:57
URL: http://frkkaka.blogspot.com
Postat av: Sofie / Mumsfillibaba

Låter som en härlig jul! Vad underbart att sträckläsa så. Jag har malt med en bok hela hösten nu känns det som. Skönt med endast en halvtimme försening på hemvägen! Hurra!! Strax ska vi sätta oss på tåget tillbaka till götet från Köpenhamn. Håller tummarna att det går någorlunda i tid....

2010-12-30 @ 09:50:05
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0