Felbehandlad.

Eftersom det ätits helt sjukt mycket soppa i det här hushållet på sistone så fick det bli en sopp-fri torsdag idag. Mest för att vi åt soppa i måndags kanske. Men också för att jag faktiskt är ganska så trött på soppa. Nu vill jag ha fast föda. Det där kan ändras igen ganska snart, men just nu känns det som att soppa inte behöver stå på matsedeln på ett bra tag. Istället åt vi idag den här fina färgglada maten:

Kikärtspilaff

För 4 portioner

1 gul lök
3 vitlöksklyftor
1 röd paprika
1 grön paprika
gurkmeja
2½ dl avorioris
6 dl vatten
1 tärning grönsaksbuljong
1 burk (400 gr) kikärtor
Santa Maria More piri piri

Skala och finhacka lök och vitlök.
Kärna ur och strimla paprikan.
Fräs lök och paprika tillsammans med gurkmeja i en stor kastrull.
Tillsätt riset och låt fräsa med tills det är genomskinligt.
Häll över vatten och buljongtärning.
Krydda med lite piri piri.
Låt koka under lock i 20 minuter.
Tillsätt kikärtorna och låt dem bli varma.
Servera som tillbehör till kött eller som det är.

Här hemma åt vi rätten som den är. Men jag kan tänka mig att det är gott till en bit kyckling eller kanske lite lax. Gott var det också och så blir det fin gul färg av gurkmejan. Man blir glad av gul mat. Åtminstone jag. Fast jag blir visserligen glad av all mat så det räknas kanske inte.

Förresten är det nog bara bra att jag blir glad av all mat. Enligt den alltid lika säkra källan Aftonbladet så har jag tydligen en perfekt kropp enligt formeln 0,7. I knew it! Chips byggde den kropp! Det går ju liksom inte att ha en icke perfekt kropp om man föder upp den på chips, eftersom chips är det perfekta snackset och man är vad man äter. Det säger ju sig självt.

Lönen har jag letat rätt på också. Det gjorde jag ju bra. Dessutom skrev jag massor på min lilla roman idag, för första gången på säkert över ett år. Fantasin har liksom legat lite i stiltje, men nu verkar den vara på G igen. Det känns också jävligt fint. Nu ska jag dricka te och titta på Ernst. Imorgon är det fredag! Som jag har längtat sen i söndags! Mest för att jag varit så sjukt sugen på kexchoklad hela veckan och på fredagar får man äta kexchoklad. Sådeså.

The Groundhogs - Strange Town



Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, jag ifrågasätter, jag tackar och bockar, men blir ju lite fundersam.. Brukar bli sådär när man hamnar på blogg.se's framsida t.ex., men det har jag inte gjort. Verkar som att nån kanske har länkat till mig, men frågan är bara vem i så fall :p Oh well, I'll just embrace it! ;)



Tackaaaar, ska bli kuuuuuul! :D

2010-08-26 @ 21:14:32
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Malin

Skriver du på en bok? Det hade jag missat, vad spännande!Berätta!Om vad??

Ja,visst är fredagar underbara, men du, får man inte äta kexchoklad dom andra dagarna...? Då har jag nog varit olydig, tyvärr...

Kram

2010-08-27 @ 08:25:15
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Helena Sjögren

Vad kul att du skriver på boken! Jag måste skriva på min också... helst vill jag ha en ny dator att skriva på, men jag tror att det faktiskt bara är ett svepskäl för att inte få ändan ur vagnen och komma igång. För det går ju att skriva på den gamla fuldatorn också. Bara man kör lite backup, för den kraschar en gång i månaden.

2010-08-27 @ 17:15:54
URL: http://www.baraenkakatill.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0