Rabarber- och jordgubbsmuffins.

Igår kväll var jag i bakartagen igen. Mitt motto är att man alltid ska ha något sött hemma. Ja, förutom mig själv alltså. Jag är ju alltid söt, men jag menar någonting sött som man kan äta på också. Så igår blev det muffins med sommarsmak. Rabarber och jordgubbar. För nu är det ju faktiskt sommar snart. Igår tog jag min första klänningspromenad till jobbet. Alltså, jag fick lov att ta av mig vårjackan och öronmuffar, vantar och halsduk och gå i bara klänning till jobbet för det var så varmt i solen. Idag var det lite kallare igen, men ändå. Årets första klänningspromenad! Det är värt att fira med muffins.




Rabarber- och jordgubbsmuffins

12 stycken

150 gr smör
2 dl ljust muscovadoråsocker
2 ägg
1 citron, skalet från
½ dl mjölk
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
125 gr jordgubbar
125 gr rabarber

Sätt ugnen på 225 grader.
Vispa smör och socker smidigt.
Rör ner äggen, ett i taget.
Blanda ner citronskal, mjölk, mjöl och bakpulver.
Skär jordgubbarna och rabarbern i små bitar.
Vänd till sist ner rabarber och jordgubbar.
Klicka ner smeten i mellanstora muffinsformar.
Grädda mitt i ugnen ca 15 minuter.



Inte dumt alls det. Nu kanske jag råkade ta mycket mer jordgubbar och rabarber än 125 gr, så mina muffins är väldigt fruktiga och fläckiga. Men gott är det och det är huvudsaken. Dessutom är det bara fint med rödfläckiga muffins. Det har jag bestämt.

Nu ska jag återgå till teven och McLovin'. Nej. Jag vet inte heller varför jag tittar på Superbad på teve när vi har den på dvd. Men det fanns liksom inte så mycket annat att välja på. Dessutom är jag kär i Michael Cera. Fy fabian, vilken kille!

Quasi - It's Raining

(den är så mycket Brighton som det kan bli nästan för mig. jag hade enorm musikabstinens och fick låna cd-skivor av Jolin för att stilla mitt begär. på en av dem fanns den här godbiten som jag hade på repeat. det var fint det. )

Kommentarer
Postat av: Daniella - BakeCake

Dom där muffinsarna såg gaalet goda ut! Dom måste jag verkligen testa någon dag! hoppas du har haft en jätte skön helg! Kram Daniella - BakeCake

2010-04-11 @ 11:05:38
URL: http://bakecake.blogg.se/
Postat av: Jessica A

Vilka muffins! och fina bilder - det där med att fota det man lagar/bakar är en konst i sig - som jag inte behärskar!!



Testar kanske dessa nån dag.

2010-04-12 @ 21:00:58
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0