Aubergine är ett djur som lever på Australiens savann.

Nej. Nu ljuger jag igen. Auberginen är död och bor i min mage faktiskt. Jag styckade den alldeles på egen hand. Sen stoppade jag in den i ugnen och åt den till middag. Titta bara:


Fylld aubergine med färsröra

För 2 pers

1 aubergine
ca 150 gr quornfärs
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 burk krossade tomater
ca 4 msk créme fraiche
½ dl röda linser
mexikansk kryddblandning
paprikapulver
riven ost

Sätt ugnen på 200 grader.
Dela auberginen på längden och skär ett rutmönster nästan rakt igenom.
Baka i ugnen 20 minuter.
Finhacka lök och vitlök. Fräs lök och quornfärs.
Häll över krossade tomater, créme fraiche och linser.
Låt puttra i ca 5 minuter. Smaka av med kryddorna.
Lägg på färsröran på auberginen.
Strö över riven ost.
Baka i 15 minuter till.
Servera med en god sallad.

Inte dumt alls. Förbaskat mycket mat blir det. En halv aubergine är inte lite det. Just nu har jag mest panik för att jag ska jobba som servitris imorgon och behöver ett par svarta byxor och en vit skjorta. Det är ont om byxor överlag i min garderob, och svarta plagg ska du leta fruktansvärt noga för att hitta. Liksom enfärgade vita plagg. Enfärgade plagg överlag är sällsynt. Det är vid såna här tillfällen man skulle ha haft en tråkig och opersonlig klädstil. En sån där person som har "basplagg". Jag bara: "basplagg? vad är det? är det såna som basister har på sig? har basister kläder på sig? que?!" Ehm. Kidding. Nu ska jag ta en promenad med Evelina. Det blir fint det.

David Bowie - Changes

(det kanske är det som behövs i min garderob. changes. eller i servitrisbranschen. changes. ja!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

MMM det där såg riktigt riktigt gott ut! det måste jag prova inom kort! och fan vad härligt att depp ska vara med i shantaram, passar honom fint som snus. (tjejen med noll koll. jag visste alltså inte) PUSS!

2010-04-20 @ 20:18:05
Postat av: Malin

Söta du :) Vet inte riktigt när jag kommer tillbaka. Det är faktiskt inte bara det här med köksrenoveringen, utan en massa annat i största allmänhet. Tappat suget lite -.-



Haha, håller med dig! Vem äter grillchips?! Och i sån mängd att tillverkarna känner sig manade att lansera nya varianter? Nä, det finns så många andra goda sorter att grillchipsätarna allt kan ha sina chips ifred. Jumbobågarna har jag testat, nostalgi! Fast föredrar vanliga ostbågar, jumbobågarna blir mer krispiga och mindre smakrika...

2010-04-21 @ 00:08:53
URL: http://getiton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0