Hur fan får jag detta att se aptitligt ut?

Det var min fråga till Jimmy när vi åt den här vegetariska grytan och jag vet fortfarande inte riktigt hur det ska gå till. Så ni får ursäkta att det här inte alls ser apitligt ut överhuvudtaget. Jag kan gå i god för att det är gott däremot.



Rotfruktsgryta

1 palsternacka
6 potatisar
2 morötter
1 gul lök
2 tsk red curry paste
400 gr krossade tomater
5 dl vatten
1 tärning grönsaksbuljong
2 dl röda linser

Skala rotfrukterna och skär dem i bitar.
Skala och finhacka löken.
Fräs rotfrukterna och löken i en gryta tills löken mjuknat.
Häll över krossad tomat och vatten.
Smula ner buljongtärningen och blanda ner currypastan.
Låt koka i ca 15 minuter. Blanda ner linserna.
Låt koka i ca 15 minuter till. Servera tillsammans med en klick matyoghurt.

Det var gott. Men nästa gång tar jag nog i lite mer curry paste och kanske en vitlöksklyfta för att få lite mer styrka på det hela. Jag gillar ju stark mat, och nu var den inte särskilt stark utan bara smakfull på ett milt sätt.

Vi har nyss kommit hem efter att ha varit ute och ätit på Port Arthur då Jimmys pappa med tillhörande fru bjöd på födelsedagsmiddag för Jimmy. Jag har bestämt mig för att börja äta fisk varje gång vi äter ute eftersom vi aldrig äter det hemma då inte Jimmy gillar fisk, så jag åt fish n' chips och det var inte dumt alls. Och nu sitter Jimmy och har precis köpt biljetter till Magnus Betnérs nya föreställning som kommer hit i februari. Ett bra tag kvar alltså men nästa helg ska vi till Stockholm och se Kvarteret Skatans nya liveföreställning på Rival. Och jag som är så rädd för Stockholm. Tur att jag har Jimmy med mig och att Hakim och Maria faktiskt bor där så jag slipper gå vilse.


Kommentarer
Postat av: bakmammorna

ja det låter verkligen gott, men du har rätt- det är svårt att få sådana där grytor att se supersmarrig ut :-)

2009-09-26 @ 07:10:04
URL: http://www.bakmammorna.blogspot.com
Postat av: Jessica

Det där lät ju riktigt gott! Borde bli bättre på vegetariskt men här hemmma blir det ramaskri om jag ens tänker tanken högt.



Mysigt med födelsedagsmiddag på restaurang och sedan en tripp till Stockholm nästa helg blir ju inte fel.



Ha en bra dag!

2009-09-26 @ 11:08:13
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Jenny H

skatan på rival, avundsjuk!!!! hälsa johan från mig <3

2009-09-27 @ 11:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0