Hejdå lediga helg!

Jag hade sett fram emot min första lediga helg på länge den här veckan, och så blev det som det alltid blir när man sett fram emot något och jag måste jobba imorgon trots allt. Jag som ville ha en riktigt skön sovmorgon. Men icke. Nåja. Jag lever i alla fall. Och är inte riktigt lika bitter längre. Halva september har ju nästan gått så jag är bara hälften så bitter Typ.

I onsdags lagade jag canneloni. Där kan vi snacka trotsig pasta. Pasta ska ju följa två regler; 1. Det ska gå fort. 2; Det ska vara enkelt. Det gick verkligen inte fort och det var inte lätt alls. Är det verkligen meningen att man ska koka den innan man fyller den? Det går ju inte alls att fylla dem då? Ja. Det var första gången jag försökte, så jag antar att jag behöver lite mer träning. Gott blev det i alla fall. Såhär gjorde jag:


Vegetariska canneloni med chilismak

För 3 port

6 st cannelonirör
250 gr chilikeso

Tomatsås:
1 burk krossade tomater
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
tabasco
paprikapulver
chili explosion-krydda

Riven ost

Koka cannelonin ca 4 minuter.
Fyll rören med chilikeso med hjälp av en liten sked, eller ännu bättre; en sprits.
Finhacka lök och vitlök.
Koka upp tomatkross med löken och smaka av med tabasco och kryddorna.
Häll tomatsåsen över canneloni-rören.
Strö över riven ost och gratinera i ugnen i 25 minuter på 250 grader.
Servera med en grönsallad.

Det var gott och lite lagom starkt. Inte ens anti-vegetarianen Jimmy hade någonting att klaga på.

Idag i mataffären hittade vi någonting spännande som såg ut såhär:



Chips med smak av bearnaisessås. Det är ju helt ultimat. Chips. Bearnaise. Och jag äter dem JUST NU! Vill ni veta en till sak: Det är tamejfan gott. Jag gillar dem. Bra. Jag har längtat efter en ny chipssort som jag verkligen gillar. Mmm. Nu ska jag återgå till att äta chips och titta på Idol. Ha en bra fredag!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det där med canneloni kan vara lite meckigt, men resutatet brukar ju bli bra. Din variant låter verkligen god.



Vilken ny härlig chipssmak, låter som min smak.



Trist att behöva jobba när man egentligen skulle vara ledig.



Hoppas du får en bra söndag iaf.

2009-09-12 @ 19:45:55
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Jenny H

vi fick den som provsmak till ica för ett tag sedan och jag håller med, mumma!

2009-09-12 @ 22:50:36
Postat av: Fröken Dill

GOD Canneloni!

Trist med infrusen ledig dag. Jag minns hur det var under studietiden då jag pluggade i veckorna och jobbade de flesta helger. Konstigt nog gick det och numera njuter jag desto mer av lediga helger.

Hälsningar från fröken Dill

2009-09-13 @ 09:38:24
URL: http://www.frkdill.blogspot.com
Postat av: Carro

Jag måste testa och göra Canelloni någon gång ! Läste något recept med Lasagneplattor och de skulle man la minsann inte koka innan? Hmm .. Övning ger färdighet .. DIP mixer is the shit har jag kommit i underfund med .. Sweet and Hot från OLW tillsammans med turkisk yoghurt, fungerar tamejsusan till allt ! :P Tacosåsen har numera hamnar lite i skymundan för mig , haha ..



Ha en fin söndag !

2009-09-13 @ 12:27:19
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: Ann

Jag har bara gjort canneloni en gång och jag minns inget kokande iaf. De kokar väl i såsen? Jag minns dock att det var jobbigt och inte värt mödan.

2009-09-13 @ 21:15:22
URL: http://www.hemmamys.blogspot.com
Postat av: Ät med Nova

Nämen! Det här låter ju som något som skulle få till och med mig att överge mina klassiska lantchips. Bearnaise! Varför kommer man själv inte på såna här idéer och blir rik på?

2009-09-15 @ 08:19:41
URL: http://blogg.passagen.se/novanen
Postat av: Malin

Chipsen var goda alltså? Såg dem häromdan, vågade inte testa ;P

2009-09-23 @ 18:39:36
URL: http://getiton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0