Oops, I broke my hip!

Fy fabian, vad ont i min höft jag har. Jag känner mig som en gammal tant som brutit lårbenshalsen. Det gör verkligen jätteont och jag får typ gå helt snett för att inte dö av smärta. Ungefär. Det värsta är att jag inte förstår var det kommer i från heller? Jag är faktiskt bara 24 år, jag ska inte lida av sånt här ännu. Räcker det inte med att jag har ett knä som börjar värka så fort det börjar bli lite kallt, ska man behöva gå runt med brutet lårben nu också?!

Vi har ätit middag idag också. Vi åt ju inte björnbäronpaj till middag, det förstår ni väl själva. Nej. Idag blev det vegetarisk wok. Såhär enkelt var det:



Couscouswok med quorn

För 4 pers

Marinad:
olivolja
kinesisk soja
2 pressade vitlöksklyftor
1 tsk sambal oelek
ingefära

4 portioner couscous
300 gr quorn
ca 300 gr wokgrönsaker
1 pressad lime

Sås:
Matlagningsyoghurt
Sweet Chili-sås

Marinera quornen ca 30 minuter innan tillagning.
Koka couscous enligt anvisningar på förpackningen.
Woka grönsaker och quorn. Blanda ner couscous.
Pressa limesaft över precis innan servering.
Blanda ihop såsen. Servera.



Om jag vill att Jimmy ska vara lycklig ska jag sluta laga couscous och bulgur, det var Jimmys kommentar om maten. Ja. Ni förstår ju själva vad jag har att tampas med. Men jag fortsätter tvinga i honom couscous och bulgur emellanåt, det är säkert nyttigt på något sätt. Kvällen har jag tillbringat hos Evelina. Dagens stora dilemma är: Varför är det ingenting bra på teve på tisdagar klockan 20.00? Nu ska vi börja titta på Andra Avenyn då istället eftersom Desperate Housewives är samtidigt som Andra Avenyn. Sååå hiiimlaaa smaaaart.

Ute regnar det katter och hundar och att försöka skynda genom det med ett brutet lårben är inte det lättaste vill jag lova. Men när jag väl lyckats ta mig hem så torkade Jimmy håret på mig och fixade mig en kopp te, jag antar att han tycker synd om sin gamla gumma. Förhoppningsvis går det över tills imorgon. Både regnandet och det här med höften alltså. Annars får jag väl stjäla en rollator av någon av pensionärerna på Kyrkbytorget.

The Bronx - Spanish Handshake

Kommentarer
Postat av: åsa - hello sugar!

men stackare, det låter ju inte alls bra med höften!! hoppas det blir bättre snart! mmm, din wok så supermumsig ut, jag är ju både couscous och bulgurälskare. :)

2009-10-07 @ 15:39:20
URL: http://hellosugar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0