Fänkålsgryta.

Igår kväll innan vi skulle sova frågade jag Jimmy om han ville ha en vegetarisk fänkålsgryta eller bakad potatis med kebabröra till middag idag. Jag trodde faktiskt att jag skulle få ett: "KEBABRÖRA!" Som ekade i hela grannskapet till svar. Istället fick jag en fråga om vad vi skulle äta till fänkålsgrytan. Vi hade ris till. Och såhär gjorde jag den:


Fänkålsgryta med ris

För 4 portioner

1 bit fänkål
1 röd paprika
1 gul lök
1 stor burk (400 gr) vita bönor
1 frp (500 ml) Kelda Tender Tomato-soppa
½ kruka färsk basilika

Hacka lök, fänkål och paprika.
Fräs i en djup stekpanna tills grönsakerna mjuknat.
Häll över soppan och bönorna. Koka ihop i ca 5 minuter.
Strö över hackad basilika.
Krydda lite också, det kan vara gott. Servera med ris.

Jag hittade receptet hos arla och trixade om det lite. Jag borde ha trixat om det mer för det var inte så himla kul faktiskt. Eller ja. Helt okej vardagsmat, men ingen rätt som jag kommer att gå och längta efter. Stackars Jimmy. Nu ångrar han nog det där med kebaben. Vi får ta det en annan dag helt enkelt.

Nu är det Bonde Söker Fru. Det känns som att jag nyss kom innanför dörren. Efter jobbet fastnade jag hos Amanda, sen när jag väl kom hem gick jag och Jimmy äntligen och pantade alla burkar och flaskor som vi samlat på oss sen vi flyttade hit och det tog ju sin lilla tid. Men nu är jag hemma och ska slöa lite. Vi har köpt chips och dip. För det har jag ju inte ätit sen igår. Haha. Eftersom man bör variera en kost tog jag en annan smak på både chipsen och dipen idag. Man får inte vara dum!

Kommentarer
Postat av: Malin

Älskar mexikanskt, tacos/enchiladas/burritos... mmmh! Och avokado sen, sådär perfekt mogen. Hur gott?!



Haha, jag gillar din inställning vad gäller varierad kost! Det där ska jag ta efter ;)

2009-10-28 @ 20:35:11
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Carro

Soooft det där med varierad kost .. Sen är ju Potatis en rotfrukt = bra och dipen innehåller kaaanske grönsakssmak , typ paprika, dill eller något? Nice shit isåfall ..



En gång när jag var 13 var jag och pantade med min morbror .. De hade samlat på sig en del .. Vi kom på våran lokala ICA butik med två kundvagnar + mer , FULLASTADE .. Har nog sällan skämmts så mycket .. Det var banne mig en känslig ålder, tänk om någon skulle sett mig =P Dock överlevde jag det utan några större men, haha !

2009-10-28 @ 21:14:38
URL: http://carrod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0